Skip to main content

Analityk: Słaba sprzedaż nowych odsłon Gears of War i God of War w marcu

Mniejsze zainteresowanie przełoży się negatywnie na kondycję całego rynku gier wideo w USA.

Słabsza niż oczekiwano sprzedaż nowych odsłon serii Gears of War i God of War w marcu tego roku wpłynie negatywnie na cały rynek gier wideo w USA - uważa firma Cowen & Company.

W najnowszym raporcie skierowanych do inwestorów, Cowen & Company przewiduje, że sprzedaż Gears of War: Judgement w pierwszym miesiącu po premierze osiągnie poziom 425 tys. egzemplarzy, w porównaniu do 2 mln w przypadku Gears of War 3 z września 2011 roku.

Podobnie God of War: Wstąpienie. Analitycy przewidują, że w ręce graczy powędruje 360 tys. pudełek, mniej niż 1,1 mln kopii God of War 3, które debiutowało w marcu 2010 roku.

„Spodziewaliśmy się lepszej sprzedaży na rynku gier ze względu na premiery dużych tytułów” - napisano w raporcie firmy. „Wszystko wskazuje jednak na to, że dwie, w przeszłości bardzo mocne serie, spisują się poniżej oczekiwań.”

Dużo lepiej - w ocenie analityków - radzą sobie inne wydane w marcu tytuły. Tomb Raider rozszedł się w nakładzie 696 tys. egzemplarzy w 33 dni od premiery, a Bioshock Infinite potrzebował jedynie 10 dni na sprzedaż 665 tys. kopii.

Z powodu słabszych wyników, Cowen & Company spodziewa się, że branża gier wideo w Stanach Zjednoczonych zanotuje spadek sprzedaży produkcji w pudełkach o 17% w porównaniu do ubiegłego roku. Sytuacji nie uratuje nawet wzrost o 66% na PC, wypracowany dzięki premierom SimCity oraz Starcraft II: Heart of the Swarm.

Zobacz także