Ancestors od twórcy Assassin's Creed to gra survivalowa
Bez nacisku na cyfry i wskaźniki.
Ancestors: The Humankind Odyssey - nowa gra od twórcy Assassin's Creed - będzie produkcją survivalową. Ma jednak różnić się od typowych przedstawicieli gatunku.
Walka będzie elementem rozgrywki, ale podstawą ma być właśnie próba przetrwania w niebezpiecznym otoczeniu.
- Większość gier survivalowych w dzisiejszych czasach to produkcje FPP i w większości znaczenie mają różne menusy. My nie mamy FPP, a elementów menu jest niewiele - powiedział Patrice Desilets w rozmowie z Eurogamerem.
- Musisz jeść, spać i pić, ponieważ w taki sposób funkcjonuje człowiek.
Ancestors przeniesie graczy do okresu prehistorycznego, gdzie przejmą kontrolę nad całą linią genealogiczną na przestrzeni tysięcy lat. Postacie będą więc ewoluować w kolejnych generacjach, a zaczniemy najprawdopodobniej od sterowania małpą.
Desilets zaznaczył, że twórcy chcą zaoferować pewną swobodę i wolność wyboru w procesie ewolucji i rozwoju postaci. Wszystko będzie musiało jednak być w miarę możliwości logiczne - nie poznamy mowy zanim nie nauczymy się chodzić.
Deweloper poinformował także, że znalazł wydawcę gry - choć nie zdradził, o jaką firmę chodzi. Wiadomo jednak, że to dzięki temu twórcy mogli zrezygnować z epizodycznej formy i postawić na produkcję pełnej gry.
Wypowiedzi Desiletsa sugerują, że Ancestors: The Humankind Odyssey zadebiutuje najwcześniej w 2018 roku. Założenia rozgrywki wciąż pozostają nieco abstrakcyjne, ale z pewnością ambitne.
Projektant podkreślił również, że w przyszłości chciałby zrealizować projekt 1666: Amsterdam, do którego prawa odzyskał od firmy Ubisoft. Ancestors jest jednak priorytetem.