Angry Birds zniknie ze sklepów, bo jest... zbyt popularne
Wpływa niekorzystanie na inne gry.
Firma Rovio zamierza usunąć klasyczną wersję Angry Birds z Google Play i zmienić tytuł na App Store, ponieważ popularność gry wpływa niekorzystanie na zainteresowanie innymi produkcjami studia.
Nie jest to pierwsze posunięcie tego typu. Już w 2019 roku z systemów dystrybucji cyfrowej wykasowano część aplikacji z rozgniewanymi ptakami, w tym właśnie oryginał z 2009 roku. Jak wtedy tłumaczono, wszystko to „w ramach testów”.
Pierwowzór wrócił w kwietniu 2022 roku, pod nazwą Rovio Classics: Angry Birds. Teraz ponownie zniknie, ponieważ wpływa negatywnie na inne tytuły Rovio. Wersja iOS zmieni tytuł na Red’s First Flight. W tym przypadku cel jest identyczny: odciągnięcie uwagi i sprawienie, by w wyszukiwarce pod frazą „Angry Birds” pojawiły się inne pozycje.
„Przyjrzeliśmy się biznesowemu przypadkowi Rovio Classics: Angry Birds i ze względu na wpływ tytułu na nasze szersze portfolio zdecydowaliśmy się usunąć go z Google Play Store w czwartek, 23 lutego” - napisano w komunikacie. „Dodatkowo, w App Store gra zmieni nazwę na Red’s First Flight”.
Jeśli zdążymy pobrać grę do jutra, ta pozostanie dostępna na naszych urządzeniach. „Rozumiemy, że to smutne wieści dla wielu fanów, a także dla zespołu odpowiedzialnego za Rovio Classics: Angry Birds. Jesteśmy wdzięczni fanom, którzy cenią cykl od samego początku”.
Rovio dodaje, że tacy miłośnicy mogą zainteresować się innymi odsłonami: Angry Birds 2, Angry Birds Friends czy Angry Birds Journey. Nie trzeba zapewne dodawać, że trzy wymienione pozycje są darmowe i wspierane transakcjami cyfrowymi, więc generują zapewne więcej przychodów niż oryginał, kupowany w całości z góry, za 1 dolara.