Anthem znowu na językach. Twórca wspomina trudne prace nad grą
Tytuł nie był gotowy na premierę.
Anthem ponownie rozbudza emocje, trafiając na Twitterze na listę najpopularniejszych tematów na całym świecie. Zainteresowanie rozbudził jeden z deweloperów, który wspomniał trudne prace nad pechowym tytułem.
„Wiele się nauczyłem przy tym projekcie. Wiedzieliśmy, że gra nie jest gotowa, ponieważ powstała dosłownie w piętnaście miesięcy. To niespotykane w przypadku gry o takim zakresie treści. Anthem 2 byłoby świetne!” - napisał Ian Saterdalen, odpowiedzialny za testowanie gry w BioWare.
Deweloper zebrał falę pytań i komentarzy pod swoim wpisem. Na część odpowiedział, dzieląc się zakulisowymi wspomniani. Jeden z użytkowników był szczerze zaszokowany, że produkcję udało się dopiąć w tak krótkim czasie.
„Pracowałem jakieś 90 godzin tygodniowo (tak samo jak wielu innych członków zespołu) przez 15 miesięcy (jestem pewien, że inni pracowali tak samo jeszcze przed moim przybyciem). Nie było to tempo, które można było utrzymać i w ogóle nie powinniśmy znaleźć się w takiej sytuacji” - przyznał Saterdalen, który po BioWare został producentem Halo: Infinite w 343 Industries. Ma więc całkiem interesujący dorobek...
Twórca poruszył także temat porównań do Destiny. Jak przyznał, Anthem nie chciało wcale konkurować ze strzelanką od Bungie.
„Myślę, że być może w oczach opinii publicznej gra rysowała się jako »zabójca Destiny«” - napisał Saterdalen. „Temat pojawiał się też w rozmowach wewnątrz studia, ale nie mieliśmy wystarczających mocy przerobowych ani wiedzy, by mierzyć się z Destiny. Dyskusje szybko zdławiono, by nie budować presji”.
Ostatecznie Anthem ukazało się w 2019 roku, spotykając się z chłodnym przyjęciem i mało przemyślaną - czy interesującą - rozgrywką. Twórcy z BioWare wielokrotnie zapewniali, że zamierzają łatać i rozbudowywać grę, ujawniając długoterminowe plany, lecz wszelkie prace wstrzymano w lutym 2021 roku, w obliczu nikłej liczby graczy.