Anulowano fanowski remake Metal Gear Solid
„Powody były poza naszą kontrolą”.
Wygląda na to, że nie zagramy jednak w Shadow Moses. Prace nad odświeżoną wersją pierwszej odsłony Metal Gear Solid, tworzonej przez dwóch fanów, zostały przerwane.
Dokładne powody podjętej przez autorów decyzji nie są znane. We wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie projektu w serwisie Facebook oznajmili jedynie, że gra została skasowana ze względu na czynniki, które były poza ich kontrolą.
Niewykluczone, że za anulowaniem Shadow Moses stoi Konami. To o tyle prawdopodobne, że twórcy mieli kontaktować się z japońskim wydawcą w sprawie powstającej produkcji. Być może właściciele marki Metal Gear Solid postanowili zablokować fanowską inicjatywę.
Nad tytułem pracowało dwóch fanów wykreowanego przez Hideo Kojimę cyklu - Airam Hernandez i Dan Meadowcroft. Ich plany były ambitne - pierwszą część serii zamierzali w całości odtworzyć na silniku Unreal Engine 4.
W grze znaleźć się miała nawet opcja przełączania między widokiem z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby. Autorzy chcieli też dodać postacie z innych odsłon Metal Gear Solid.
Po Shadow Moses pozostał jedynie opublikowany kilka tygodni temu zwiastun, prezentujący najnowszą wersję projektu.