Anulowano kosmiczny symulator Ion od twórcy DayZ
Ujawniony na E3 2015.
Dean Hall, twórca popularnego DayZ, ogłosił podczas konferencji Microsoftu na targach E3 w 2015 roku, że pracuje nad nową grą - zatytułowaną Ion. Projekt miał trafić najpierw na PC i Xbox One, w programach wczesnego dostępu. Teraz dowiedzieliśmy się, że tytuł anulowano.
Ion miało być pozbawione misji czy oskryptowanych wydarzeń. Rozgrywka skupiała się za to na chemii, biologii i fizyce. Wyglądało na to, że Ion było czymś w rodzaju gry z gatunku survival, choć szczegółów nigdy nie ujawniono.
Założenia na pewno były jednak ambitne: mówiono o pozycji MMO z ogromnymi i w pełni symulowanymi środowiskami, z własną siecią elektryczną, ciśnieniem powietrza czy temperaturą.
Tymczasem zakończył się rok 2015, Ion ominęło targi E3 2016, a teraz mamy już 2017 r., nadal bez żadnych wieści. Odpowiedzialne za projekt, nowe studio Deana Halla - RocketWerkz - zdążyło wydać Out of Ammo na sprzęt VR i rozpocząć prace nad innymi grami.
Całość bazowała na silniku SpatialOS, przygotowanym przez firmę Improbable we współpracy z Google. Ta sama technologia stoi za Worlds Adrift oraz Lazarus (od 01:10:00 w tym wideo).
„Ion powstało jako projekt tworzony wspólnie przez Improbable i RocketWerkz” - wyjaśniają teraz przedstawiciele tego pierwszego studia w komunikacie. „Od tego czasu sporo się zmieniło. Dean Hall przeprowadził się z Londynu z powrotem do Nowej Zelandii, RocketWerkz zaczęło prace nad kilkoma innymi grami, a my znacząco rozrośliśmy się na inne platformy.”
„Możemy z całą pewnością powiedzieć, że obecnie nie pracujemy nad Ion. Nie mamy jednak komentarza na temat obecnych czy przyszłych planów RocketWerkz w tej kwestii.”
Dean Hall wyjaśnia więc sam:
- Nie, nie pracujemy nad Ion. Nie zajmuję się tym tytułem, tak samo jak nie zajmuje się nim RocketWerkz w Nowej Zelandii - przyznał deweloper.