Apple umożliwi publikację gier z abonamentem na iOS
Nowy model płatności.
Apple umożliwi wkrótce publikację mobilnych gier z abonamentem w swoim sklepie. Nie podano konkretnej daty.
Informacje ujawnił wiceprezes firmy - Phil Schiller - w rozmowie z serwisem The Verge.
Obecny model umożliwia sprzedaż subskrypcji, ale tylko w wybranych kategoriach aplikacji: w wiadomościach, usługach randkowych, hostingu danych i transmisjach treści audio/wideo.
Gry pozostają dostępne tylko za darmo lub w ramach jednorazowej opłaty. Abonament będzie tu więc nowością. Taki system płatności stosuje się najczęściej na PC, w przypadku produkcji MMO.
Co więcej, w przypadku wiernych subskrybentów zmieni się podział pieniędzy. Obecnie Apple pobiera 30 procent przychodów, ale jeśli użytkownik pozostanie z aplikacją przez rok, firma będzie pobierać już tylko 15 proc. kwoty, a reszta trafi do deweloperów.
Ten sam podział - 85/15 - wejdzie w życie już 13 czerwca w przypadku dostępnych już aplikacji z abonamentem w innych kategoriach sklepu.
„Deweloperzy z dostępem do takiego modelu dystrybucji zawsze byli z niego zadowoleni” - zapewnia Schiller. „System działa czysto i sprawnie.”