Ara: History Untold to Cywilizacja bez heksów. Rzut oka za kulisy prac
Premiera jesienią.
Jednym z ważniejszych elementów prezentacji Ara: History Untold na Developer_Direct 2024 okazał się fakt, że odpowiedzialne za prace studio Oxide Games ma w biurze ponad setkę instrumentów muzycznych.
Opisywana produkcja to strategia w stylu Cywilizacji, z akcją umieszoną w „żywym świecie”, czyli na proceduralnie generowanej, alternatywnej wersji Ziemi. Pewną innowacją może być fakt, że teren nie jest podzielony na heksy, lecz na regiony - bardziej w stylu gier firmy Paradox.
Kluczem do zwycięstwa będą punkty Prestiżu, które zdobędziemy na przeróżne sposoby: przez sztukę, budowanie monumentów, walkę, naukę i tak dalej. Brzmi znajomo.
Cechą wyróżniającą na tle innych tytułów 4X będzie także system rzemiosła. Za pomocą pozyskiwanych surowców będziemy mogli budować kolejne poziomy technologii. Dla przykładu, żelazo na nam miecze - i tak dalej.
Deweloperzy Ara: History Untold szykują również interesującą mechanikę jednoczesnego rozgrywania tur, by uczestnicy zabawy po wykonaniu swoich akcji nie musieli zbyt długo czekać na powrót do rozgrywki.
Do tego inne elementy dobrze znane z serii Cywilizacja i pokrewnych gier, jak liderzy o określonych umiejętnościach specjalnych oraz dzikie zwierzęta - w stylu barbarzyńców, stanowiące „pasywne” zagrożenie.
Premiera jesienią obecnego roku, na PC i PC Game Pass. Nie podano konkretnego terminu.