ArenaNet o rozwoju idei „żywej historii” w produkcji MMO Guild Wars 2
Deweloperzy pragną dopracować działanie systemu wprowadzania nowej zawartości.
Jeden z przedstawicieli studia ArenaNet wypowiedział się na temat usprawnienia idei „żywej historii” w Guild Wars 2. System ma być poprawiony w oparciu o komentarze aktywnych użytkowników gry.
Colin Johanson, w wywiadzie dla US Gamer, zapowiedział, że gracze mogą spodziewać się bardziej „osobistego charakteru” kolejnych rozdziałów nowej zawartości, która w płynny sposób ma rozwijać się i zmieniać w dynamiczne i ciekawe opowieści.
- Aktualizacje „żywego świata”, które wprowadzaliśmy przez ostatnie pół roku, można uznać za historie poboczne - powiedział deweloper. - Trzeba jednak zaznaczyć, że te linie fabularne są częścią czegoś większego. Stanie się to jasne, gdy historia posunie się do przodu w ciągu roku.
Johnason stwierdził, że mimo ostatniego zwiększonego nacisku na mniejsze wydarzenia w świecie gry i skupieniu się na konkretnych rejonach, ArenaNet planuje za jakiś czas wprowadzić zawartość większego kalibru.
- Najczęściej słyszymy od graczy narzekania, że to, co teraz dzieje się w aktualizacjach „żywej historii” jest za bardzo rozdrobnione. Gracze czują, że coś dzieje się wyłącznie w małej części świata i nie ma to w ogóle wpływu na inne lokacje. Pracujemy obecnie, by to zmienić.
- Chcemy skupić się na tworzeniu doświadczeń bardziej osobistych i permanentnych, do których użytkownicy będą mogli wrócić nawet za dwa lata - dodał twórca. - Zamiast mówić „Widzę tu skutki czegoś, co wydarzyło się tu lata temu”, chcemy, by gracz mógł powiedzieć „Wykonuję teraz tę konkretną czynność, a jest ona wynikiem czegoś, co stało się tu dwa lata temu”.
„Żyjącą historią” i „żyjącym światem” twórcy określają przyjęty przez studio system wprowadzania do gry częstych aktualizacji z nową zawartością - liniami fabularnymi, zadaniami, mini-grami i aktywnościami.
Guild Wars 2, MMO wydawane przez NC Soft, zadebiutowało w sierpniu 2012 roku. Dane ze stycznia wskazują, że sprzedane zostały ponad 3 miliony egzemplarzy produkcji. Gra dostępna jest na PC, rozgrywka nie wymaga opłacania abonamentu.