ArenaNet o zakończeniu pierwszego rozdziału „żywej historii” w MMO Guild Wars 2
Rozgrywające się na przestrzeni kilku tygodni wydarzenia mają na stałe zmienić świat gry.
Colin Johanson z ArenaNet zapowiedział, że użytkownicy Guild Wars 2 mogą spodziewać się w ciągu najbliższych miesięcy istotnych zmian. Nie tylko w świecie gry, ale też w sposobie dostarczania nowej zawartości przez twórców.
Aktualizacja Origins of Madness zadebiutuje 21 stycznia. Rozpocznie ona ostatni etap pierwszego rozdziału tak zwanej „żywej historii”. To inicjatywa częstych aktualizacji rozwijających historię i wprowadzających do Guild Wars 2 nowe elementy - instancje, zadania, przedmioty, dynamiczne wydarzenia.
Johanson - pełniący rolę dyrektora projektu - zaznaczył w rozmowie z naszymi kolegami z brytyjskiej redakcji Eurogamera, że końcówka opowieści będzie niezwykle ekscytująca nawet dla graczy, którzy nie uczestniczą aktywnie w postępach fabuły. Tyria, świat gry, „nie będzie już taka sama” po ostatniej z czterech aktualizacji składających się na spektakularny finał. Kulminacja zacznie się 4 marca.
Wydarzenia, które rozegrają się w niedalekiej przyszłości, zarysują wstęp do kolejnego rozdziału historii. ArenaNet podkreśla jednak, że chce zmienić sposób przedstawiania opowieści. Projektanci chcą zupełnie rozdzielić zawartość fabularną od nowych elementów związanych z rozgrywką i wprowadzać je osobno.
Johanson poinformował, że nie postanowiono jeszcze „jaką formę przybierze planowana na przyszłość zawartość”, nie wykluczając pojawienia się tradycyjnego dodatku pudełkowego.
Twórcy zapowiedzieli także, że pracują nad nową mapą dla trybu World versus World - wielkich bitew, w których biorą udział setki graczy. Nie wiadomo jeszcze kiedy zostanie zaimplementowana.
Guild Wars 2, MMO wydawane przez NC Soft, zadebiutowało w sierpniu 2012 roku. Gra dostępna jest na PC i Macach, rozgrywka nie wymaga opłacania abonamentu.