Ark: Survival Ascended dostanie wkrótce dodatkową mapę
Kolejne przetasowania dat.
Studio Wildcard ogłosiło nowe daty premiery dla zremasterowanych map The Center oraz Scorched Earth w Ark: Survival Ascended, po opóźnieniu ich w ubiegłym roku.
Produkcja ma bardzo długą i skomplikowaną historię przesunięć i zmian konceptu. Początkowo chciano wydać więcej treści jednocześnie, lecz ostatecznie stanęło na podstawowej wersji gry oraz przeniesieniu dodatkowych map na późniejszy termin.
Odświeżone Scorched Earth było jedną z map, która miała zadebiutować wraz z samym Ark: Survival Ascended, kontrowersyjnym remasterem Ark: Survival Evolved z 2015 roku. W lipcu ogłoszono jednak, że tak się nie stanie, grę opóźniono na październik, a dodatki na jeszcze dalszy termin.
W ramach tego planu Scorched Earth miało ukazać się w grudniu, a kolejne lokacje - Ragnarok i Aberration - w pierwszym kwartale obecnego roku. Z tych planów także nic nie wynikło, o czym poinformowano właśnie w grudniu: Scorched Earth przeniesiono na marzec, Aberration na lipiec, a Ragnarok na wrzesień.
Teraz czas na kolejne przetasowania. Pustynne Scorched Earth przesunięto na 1 kwietnia. Te większe dodatki - „światy” - będą darmowe dla posiadaczy Survival Ascended, ale jednocześnie studio Wildcard planuje sprzedawać nowe rozszerzenie, zawierające - w tym przypadku - choćby ubrania w stylu westernu czy możliwość budowania pociągów.
Opóźnienie tego większego pakietu nowości może być rozczarowaniem, więc jednocześnie przyśpieszono premierę The Center, na końcówkę lutego. To mniejsza mapa, przygotowana w oryginale przez społeczność i wydana w 2016 roku. Dotychczas planowano ją na maj, co potwierdza poniższy, przeterminowany już terminarz:
Deweloperzy zapewniają jednocześnie, że skupiają się na poprawieniu wydajności działania serwerów oraz na walce z oszustami. Pod koniec stycznia powinna ukazać się także „kolosalna” aktualizacja narzędzi deweloperskich, co powinno spodobać się twórcom modów.
Ci za pomocą przygotowanych narzędzi będą mogli tworzyć nie tyle modyfikacje, co „całe gry Unreal Engine” - zapewniają deweloperzy. Dość powiedzieć, że za prezentację możliwości służyć będzie podobno platformówka w stylu Mario.