Armored Core 6 - interfejs i oznaczenia na ekranie
Szczegółowe objaśnienie informacji na ekranie.
Armored Core 6 to przede wszystkim gra akcji, ale nie oznacza to, że jest prosta. W trakcie rozgrywki musimy mieć na uwadze kilka bardzo ważnych elementów, co ułatwia nam przejrzysty interfejs. Na tej stronie dowiesz się, co oznaczają poszczególne wskaźniki.
Na tej stronie:
Interfejs ogólny
Podczas właściwej rozgrywki na ekranie będziemy widzieć sporo przydatnych informacji. Polecamy zapoznanie się i zrozumienie elementów interfejsu, w czym poniższy opis powinien być przydatny. Koło celownika opiszemy nieco niżej - w osobnym akapicie.
1. Cel misji - w tym miejscu wyświetlany jest nasz aktualny cel zadania.
2. Pasek zdrowia i SKO bossa - dłuższy biały pasek symbolizuje poziom zdrowia bossa, natomiast krótszy żółty pasek pokazuje SKO przeciwnika. Napełnienie żółtego paska oznacza, że wróg jest oszołomiony i otrzymuje większe obrażenia.
3. Napisy dialogowe - widzimy tu napisy do dialogów prowadzonych przez radio.
4. Koło celownika - narzędzie służące do celowania. Powinniśmy starać się trzymać wroga wewnątrz okręgu na środku ekranu.
5. Wskaźniki gotowości broni - przy kole celownika znajdują się cztery paski symbolizujące gotowość naszych broni do strzału; podświetlone na czerwono oznaczają, że broń nie jest gotowa.
6. Punkty pancerza - to nasze zdrowie przedstawione w formie białego paska oraz liczbowej, jednak oba elementy informują o tym samym.
7. Wskaźniki gotowości podzespołów - widzimy tu wskaźniki symbolizujące liczbę pozostałych zestawów naprawczych oraz ich gotowość do użycia (REPAIR), gotowość skanera (SCAN) i dostępność rozszerzeń (EXPANSION). Rozszerzenia to zdolności specjalne.
8. Pasek energii oraz SKO gracza - dłuższy biały pasek symbolizuje energię (czyli staminę), a krótszy żółty pasek nasz poziom SKO (napełnienie żółtego paska oznacza, że wpadamy w stan oszołomienia).
9. Kompas - poręczny kompas pomaga zorientować się w przestrzeni oraz pokazuje położenie przeciwników w formie czerwonych kropek. Strzałki nad lub pod kropkami wskazują, czy wrogowie są powyżej, czy poniżej naszego mecha.
10. Wskaźnik gotowości broni i licznik amunicji - dodatkowy wskaźnik gotowości broni do strzału, ale wzbogacony też o liczbę pozostałych oraz dostępnych nabojów.
11. Wskaźnik wysokości - pokazuje, na jakiej wysokości znajduje się nasz mech.
Koło celownika
W centralnej części ekranu widzimy złożone koło celownika. Zawiera ono wiele przydatnych informacji, jednak rzadko pozostaje w miejscu i często „wędruje” za przeciwnikiem aktywnie wyszukując celu (o ile nie korzystamy z opcjonalnego celowania manualnego). Poniższy opis pomoże zrozumieć, co oznaczają poszczególne elementy koła celownika.
12. Wskaźnik SKO celu - pasek napełnia się w miarę zadawania celowi obrażeń, a jego wypełnienie gwarantuje oszołomienie przeciwnika (pasek zmienia wówczas kolor na czerwony).
13. Wskaźnik punktów pancerza przeciwnika - pokazuje ile pancerza, czyli zdrowia pozostało naszemu przeciwnikowi. Pasek maleje w miarę zadawania wrogowi obrażeń.
14. Wskaźnik statusu - tuż pod paskiem zdrowia wroga wyświetlana będzie nazwa jego statusu, na zdjęciu widać SHIELD, co oznacza aktywną tarczę siłową.
15. Wskaźnik wspomagania celowania - gdy automatyczne namierzanie jest aktywne, w tym miejscu pojawi się gruba biała obwódka symbolizująca zablokowanie przyrządów na wybranym celu.
16. Wskaźniki namierzania rakiet kierowanych - czerwona obwódka wokół celownika symbolizuje namierzanie celu przez rakiety. Takie celowniki mogą pojawić się wokół kilku celów jednocześnie.
17. Liczba naprowadzonych rakiet - liczba obok wskaźnika namierzania pokazuje, ile z wystrzelonych rakiet będzie kierować się na wybrany cel.
18. Celownik - nasze główne przyrządy celownicze. Jeśli nie korzystamy z manualnego namierzania, celownik będzie podążał za najbliższym celem w polu widzenia.
19. Odległość do celu - wskazuje odległość do celu wyrażona w metrach.
20. Wskaźniki gotowości broni na lewej ręce i lewym ramieniu - dzięki umieszczeniu wskaźników w tym miejscu nie musimy odrywać wzroku od celu. Kolor czerwony oznacza, że broń nie jest gotowa (trwa przeładowywanie lub chłodzenie), biały pasek oznacza gotowość do strzału.
21. Wskaźniki gotowości broni na prawej ręce i prawym ramieniu - działają identycznie jak wskaźniki z lewej strony.
Zobacz także: Armored Core 6 - uniki, dopalacze, latanie
Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady