Armored Core 6 - typy uzbrojenia
Główne rodzaje i najlepsze zastosowania broni.
Broń w Armored Core 6 podzielono na trzy podstawowe typy, choć dostępne są też tarcze i broń biała. Na te stronie znajdziesz opis poszczególnych rodzajów uzbrojenia z podziałem na typ zadawanych obrażeń oraz wskazówki co do ich użycia.
Na tej stronie:
Broń kinetyczna
Broń kinetyczna zadaje obrażenia fizyczne. W tej kategorii znajdziemy przede wszystkim konwencjonalne karabiny oraz strzelby różnej maści. Broń tego typu najczęściej sprawdza się dobrze na bliskim lub średnim dystansie oraz zapewnia lepszą szybkostrzelność od pozostałych typów broni, dzięki czemu pomaga w kontrolowaniu paska SKP wrogów. Podczas oszołomienia, broń kinetyczna zadaje zwykle duże obrażenia bezpośrednie.
Szczególnie polecamy karabiny maszynowe oraz chaingun, które cechują się znakomitą szybkostrzelnością, choć zadają niewielkie obrażenia. Można też nosić bardzo dużo amunicji do tego typu broni, więc świetnie sprawdzają się one przy eliminowaniu pomniejszych przeciwników.
Broń energetyczna
W tej kategorii znajdziemy szeroki wybór laserów czy dział plazmowych. Broń energetyczna może się przegrzać i przeważnie ma niska szybkostrzelność, ale w zamian jest bardziej celna i cechuje się lepszą penetracją pancerza. Ten typ uzbrojenia często potrafi zadawać obrażenia pancerzowi przeciwnika, nawet jeśli nie jest on w stanie oszołomienia. Broń energetyczną możemy dodatkowo podzielić na trzy podkategorie:
- Broń laserowa - niebieska wiązka o dużym zasięgu i poruszająca się błyskawiczni po linii prostej spisuje się świetnie przy walce na dużym dystansie.
- Broń plazmowa - fioletowe wiązki, które powodują eksplozję przy kontakcie z wrogim lub innym obiektem. Eksplozje plazmy zadają okresowe obrażenia wrogom w zasięgu.
- Broń pulsowa - zielonkawe kule przeznaczone do przeciążania tarcz i osłon pulsowych o podobnym zabarwieniu (pierwszy miecz również korzysta z tego typu obrażeń).
Ładunki wybuchowe
W tej kategorii mieszczą się gównie różne rodzaje rakiet i granatów. Najczęściej korzystać będziemy z wyrzutni naprowadzanych rakiet, które można wystrzeliwać salwami po kilka sztuk w kierunku kilku niezależnych celów, a także potężne granatniki i bazooki zadające ogromne obrażenia obszarowe. Tego typu broń sprawdza się podczas niszczenia wielu pomniejszych celów oraz przy szybkim napełnianiu paska SKP, ale w zamian musimy poświęcić sporo mobilności ze względu na dużą wagę tego typu broni, a niekiedy także odrzut podczas oddawania strzału.
Broń biała
Broń biała jest dość zróżnicowana - mamy do dyspozycji ostrza pulsowe świetnie radzące sobie z tarczami pulsowymi, powolne miecze laserowe o bardzo dużym zasięgu, czy harpuny zadające ogromne obrażenia, ale wymagające zbliżenia się do przeciwnika na niewielką odległość. Tego typu broń najlepiej sprawdza się przy atakowaniu oszołomionych wrogów - niekiedy jedno ładowane trafienie potrafi całkowicie wyczerpać pasek życia wroga. Niestety trzeba długo czekać pomiędzy kolejnymi atakami, więc radzimy używać broni białej w sposób przemyślany i taktyczny.
Tarcze pulsowe
Tarcze energetyczne montowane na lewym ramieniu mogą uratować nam skórę. Po użyciu tarcza przez kilka sekund znacznie redukuje otrzymywane przez nas obrażenia, a najskuteczniejsza jest użyta na ułamek sekundy przed trafieniem. Co więcej, tarcze pulsowe mają praktycznie niezauważalny czas regeneracji, więc można używać ich niemal bez przerwy, choć możliwe jest ich przegrzanie, co skutkuje dłuższym czasem regeneracji.
Zobacz także: Armored Core 6 - części mecha
Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady