Armored Core 6 - walka z pilotami mechów
Wskazówki przydatne na Arenie i w kampanii.
Podczas gry w Armored Core 6 możemy natknąć się na trzy rodzaje przeciników - są potężni i wytrzymali bossowie oraz seryjnie produkowane MT czy pojazdy pancerne, które niszczymy zwykle hurtem i z rękoma w kieszeniach. Gdzieś pośrodku znajdują się piloci mechów.
Na tej stronie:
Pilot mecha a boss - jaka różnica
Na pierwszy rzut oka walka z pilotem mecha może przypominać starcie z bossem - przeciwnicy mają unikalne nazwy, a u góry ekranu wyświetlane są paski stagger i pancerza wroga. Co odróżnia pilotów mechów od tradycyjnych bossów, to używane przez nich ataki, znacznie niższa wytrzymałość oraz niekiedy zdolność leczenia się.
Pilotów mechów obowiązują takie same zasady i ograniczenia, jak nas, a zatem przeciwnicy tego typu nigdy nie będą dysponować pancerzem, uzbrojeniem czy atakami, które byłyby niedostępne dla gracza. Jeżeli pilot mecha używa określonego wyposażenia, to i my możemy zdobyć taki sam sprzęt oraz umiejętności.
Po pokonaniu pilota możemy także zdobyć dane konfiguracyjne jego mecha, które pozwalają wczytać jego zestaw broni i części do naszej maszyny - o ile posiadamy wymagane elementy. Przy odrobinie wprawy, walka z nawet trzema tego typu przeciwnikami naraz jest stosunkowo łatwiejsza od potyczki z typowym bossem.
Jak pokonać pilotów mechów
Tak naprawdę nie istnieje uniwersalna taktyka pozwalająca wygrać z każdym oponentem, a wszystko zależy głównie od tego, jakim buildem dysponuje dany pilot. Możemy jednak wyróżnić cztery podstawowe rodzaje przeciwników, których spotkamy zarówno podczas przechodzenia kampanii, jak i na Arenie. Oto jak sobie z nimi radzić:
- Lekki i szybki - te maszyny poznamy po konstrukcji opartej o odnóża z odwróconymi złączami. Cechują się one lekkim uzbrojeniem i słabym opancerzeniem, ale nadrabiają to szybkością i długością uników. Podczas tych potyczek radzimy nie używać twardego blokowania na celu oraz skupić się na używaniu szybkich broni jak karabiny maszynowe. Oszołomieni często szybko starają na nogi, więc ataki należy planować z wyprzedzeniem, by zdążyć trafić wroga, nim się ocknie.
- Ciężki i powolny - tego typu mechy najczęściej oparte są na czworonogach, a więc należy spodziewać się, że mają sporo punktów pancerza, silne uzbrojenie oraz zdolność długiego unoszenia się w powietrzu. Ich słabym punktem jest powolność (zwłaszcza w powietrzu), więc zalecamy używanie ciężkich granatników do ogłuszenia, a następnie ładowane ataki z bliska wykonywane najsilniejszą dostępną bronią do walki wręcz.
- Zrównoważony - te maszyny zwykle oparte są na najprostszych dwunożnych odnóżach i oferują pewien balans pomiędzy siłą ognia a liczbą punktów pancerza. Paradoksalnie to najsłabszy rodzaj przeciwnika i który jest dobry w walce na każdym dystansie, ale nie bryluje w niczym. Tu zazwyczaj można poradzić sobie niemal każdym buildem.
- Czołg - wbrew pozorom mechy oparte o podwozie typu czołg są bardzo szybkie i mobilne, a do tego mają najmocniejszy pancerz i najsilniejsze bronie. Zwykle oznacza to, że dość ciężko zniszczyć tego typu maszyny, ale ataki z najsilniejszych broni są powolne, a więc i łatwe do uniknięcia. Czołgi nie radzą sobie też w powietrzu, więc najlepiej atakować je, gdy tylko wzniosą się ponad ziemię. Polecamy wyrzutnię iglicy oszałamiającej i ciężkie granatniki do ogłuszania takich wrogów, natomiast wykańczać ich najlepiej przy pomocy broni białej jak ostrza pulsowe czy harpun.
Jeżeli konkretny przeciwnik sprawia nam szczególny kłopot, to warto odnieść się do powyższej listy i zmodyfikować swojego mecha tak, by wykorzystywał słabości oponentów. Jeśli wróg jest szybki, to tworzymy wytrzymałą maszynę i uzbrajamy ją w szybką broń strzelającą seriami lub zadająca obrażenia obszarowe; jeśli wróg jest ciężki i powolny, stawiamy na lżejsze i zwinniejsze konstrukcje pozwalające krążyć wokół wroga.
Zobacz także: Armored Core 6 - typy uzbrojenia
Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady