CD Projekt jeszcze w tym roku wyda grę sieciową na tablety i smartfony
Sprzedaż serii Wiedźmin to już 7 mln sztuk.
Sprzedaż obu części serii Wiedźmin przekroczyła już poziom 7 mln egzemplarzy, a jeszcze w tym roku CD Projekt wyda grę sieciową na tablety i smartfony - wynika z raportu finansowego polskiej firmy.
Projekt powstaje we współpracy z zewnętrznym partnerem, a prace trwają już od dłuższego czasu - to wszystkie znane obecnie szczegóły. Na godzinę 11 zaplanowano konferencję z inwestorami, ale więcej detali poznamy wraz z rozpoczęciem testów wersji beta. Jest całkiem prawdopodobne, że mowa po prostu o adaptacji gry planszowej w świecie Wiedźmina, która została już wcześniej potwierdzona.
„Od kilkunastu miesięcy, wraz z zewnętrznym partnerem, pracowaliśmy nad jeszcze jednym, nieogłoszonym dotychczas projektem, którego premierę planujemy w tym roku” - napisano w raporcie.
„Jest to multiplatformowa gra mobilna, wykorzystująca zaawansowane możliwości technologiczne tabletów i smartfonów. Tym samym wkraczamy na zupełnie nowe dla nas terytoria pod kątem rozgrywki i modelu biznesowego, realizując nasze strategiczne założenia wejścia na rynek gier mobilnych.”
W 2013 roku przychody firmy wyniosły 142,2 mln zł (o 13 procent mniej niż w roku poprzednim). Najmniej wypracowano oczywiście w segmencie produkcji gier - 22,3 mln zł. Najlepiej radziła sobie działalność wydawnicza - 61,2 mln zł (spadek o 20 proc.), ale równie dobrze działała dystrybucja cyfrowa, gdzie zanotowano 57,6 mln zł (wzrost o 36 proc.). Skonsolidowany zysk netto CD Projektu wyniósł w ubiegłym roku 14,9 mln zł. W 2012 r. było to niemal dwa razy więcej - 28,12 mln zł.
„W zeszłym roku udowodniliśmy, że nawet bez premiery zarabiamy pieniądze. Dzięki temu produkujemy Wiedźmina 3 oraz Cyberpunk 2077, a także realizujemy kilka mniejszych projektów praktycznie bez wykorzystania zewnętrznego finansowania" - dodał prezes spółki, Adam Kiciński, w rozmowie z ISBnews.
Podczas spotkania z dziennikarzami menedżer mówił także na temat postępów w pracach przy Wiedźminie 3.
„Świat gry jest kompletny - lokacje są skończone, istotne mechanizmy rozgrywki są zaimplementowane, obiekty graficzne i animacje są na ukończeniu, w grę można zagrać od początku do końca, silnik REDengine 3 obsługuje wszystkie 3 platformy, a elementy fizyczne edycji kolekcjonerskiej są w produkcji” - tłumaczył.
„Trwa testowanie i balansowanie wszystkich elementów rozgrywki, by zmaksymalizować grywalność. Do zamknięcia prac nad masterami, trwać będzie ulepszanie obiektów graficznych, animacji, efektów, muzyki i dźwięku, a także optymalizacja działania silnika REDengine 3 na każdej z platform, tak aby maksymalnie wykorzystać ich możliwości.”
Jak wyjaśnił, tłoczenie płyt z grą rozpocznie się dopiero w styczniu przyszłego roku, by maksymalnie wykorzystać czas dostępny na prace. „Spodziewamy się łącznie większej sprzedaży niż w przypadku, gdybyśmy wprowadzili grę na rynek w tym roku” - dodał.