Skip to main content

CS:GO - rundy pistoletowe

Czym są pistoletówki.

Rundy pistoletowe, czyli potocznie nazywane „pistoletówkami” to początkowy etap gry rankingowej. Zazwyczaj są dwie pistoletówki, w pierwszej i 16 rundzie (przy zmianie stron). Skąd taka nazwa? Otóż na starcie gracze zaczynają z tymi brońmy (podstawowymi modelami dla swojej frakcji) oraz 800 dolarami. Stąd większość osób nie wydaje pieniędzy na lepsze bronie. Najczęściej zakupuje się kamizelkę, która przedłuża naszą żywotność, oraz klika granatów w obrębie całej drużyny.

Antyterroryści oczywiście powinni mieć przynajmniej jeden zestaw do rozbrajania bomby (defuse). Ten etap gry jest zazwyczaj najdłuższy, a to z powodu małej efektywności pistoletów. Niektórzy zawodnicy decydują się na zakupienie silniejszego egzemplarza tego rodzaju ekwipunku, licząc na jak najwięcej zabić, czyli spory zarobek. Niemniej przyjęło się, że to runda ekonomiczna, na której nie powinno się szaleć.

Pistoletówka ma to do siebie, że rządzi się własnymi prawami. Normalnie granat dymny jest zabójczy i można uwięzionych przeciwników wyeliminować jakimś karabinem. W rundzie pistoletowej nie mamy takiej broni, dlatego tego granatu używa się w formie osłony dymnej. Przeciwnik z pistoletem jest mniej zabójczy w walce z trzema konkurentami, którzy wybiegają z dymu. Do tego warto pamiętać o podskakiwaniu.

Ten rodzaj ekwipunku ma to do siebie, że pozwala na w miarę skuteczne strzelanie, gdy jesteśmy w powietrzu. Nie musimy się zatem obawiać spadku naszej skuteczności, a ochronimy tym samym głowę, przed potencjalnym strzałem w nią. Warto o tym pamiętać, bo to przyzwyczajenie do wybiegania w rundzie pistoletowej, można wykorzystać przeciwko konkurentom.

Pistoletówka bywa długa, ale emocjonująca!

Różnica również dotyczy stron konfliktu, a dokładniej ich uzbrojenia. Terroryści mają do dyspozycji Glock-18, który jest dobrą bronią, pozwalająca na strzelanie w biegu. Jej skuteczność jednak słabnie na większych zasięgach. Ewentualnie można pokusić się o nieco większy wydatek i nabyć Tec-9, oferujący większy magazyn i sporą szybkostrzelność. Antyterroryści z kolej mogą wybrać pomiędzy USP-S, a P2000 - oba egzemplarze zmuszają do bardziej spokojnej, ale za to precyzyjnej gry.

Warto tutaj zwrócić uwagę na problem grania z drużyną, lub samemu. Przy zabawie z zespołem można dogadać się, co do zakupów oraz stylu gry. Ekipa może obstawić lub ruszyć (w zależności od strony konfliktu) w inne miejsce. W przypadku gier turniejowych z losowymi współzawodnikami bardzo rzadko ma się do czynienia ze współpracą. Należy wtedy samemu obserwować, co kupują sojusznicy, by niepotrzebnie nie nabywać np. defusa. Jeśli nie umiemy rzucać granatów, nie powinniśmy ich również kupować. Jeśli nie wiemy, na co wydać gotówkę, nie powinniśmy jej zostawiać - kamizelka jest zawsze lepszym wyborem, niż oszczędzanie. Wyraźnie przedłuża naszą żywotność.


Spis treści: CS:GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Następnie: CS:GO - kontrola odrzutu


Losowi współzawodnicy po stronie Terrorystów mają również to do siebie, że wszyscy (zazwyczaj) biegną razem, jedną alejką, czyli robią tzw. „rush”. Należy o tym pamiętać, jako Antyterrorysta, ale również i jako członek takiego składu - przez komunikator głosowy lepiej dogadać się z ekipą, niż popełnić głupi błąd. Od wyniku rundy pistoletowej zależą bowiem pierwsze finanse frakcji. To w tej rundzie zostanie ustalone, czy Wasza drużyna będzie musiała oszczędzać, czy zdobędzie przewagę ekonomiczną.

Zobacz także