Wiedźmin 3 - szczegóły na temat aktualizacji Xbox One X
Ładniejsze cienie i nie tylko.
Przedstawiciel studia CD Projekt Red ujawnił w rozmowie z oficjalnym blogiem Xbox Wire, jakich zmian możemy oczekiwać w łatce wprowadzającej wsparcie Xbox One X w Wiedźminie 3.
- Dzięki dodatkowej mocy Xbox One X możemy dostarczyć Wiedźmina 3: Dziki Gon w 4K, oferując jednocześnie wiele wizualnych modyfikacji, takich jak wyższej jakości cienie, ambient occlusion i filtrowanie tekstur, a także wyższą rozdzielczość powierzchni i ogólny wzrost wydajności - tłumaczy Jakub Kutrzuba, zajmujący się silnikiem graficznym polskiej produkcji.
Deweloper nie zdecydował się niestety na ujawnienie, czy rozdzielczość 4K uda się uzyskać natywnie, czy też zastosowano jakąś formę skalowania.
- Rozbudowując grę z myślą o Xbox One X chcieliśmy wykorzystać dodatkową moc konsoli, by zapewnić jeszcze bardziej zapierające dech w piersiach wrażenia - zapewnia Kutrzuba.
Twórca przyznał jednocześnie, że prace nad poprawkami nie były wcale skomplikowane.
- Xbox One X jest częścią rodziny Xbox One, więc nie musieliśmy martwić się kompatybilnością i mogliśmy skupić się na usprawnianiu gry - wyjaśnia.
Kutrzuba zapewnia w rozmowie - wyraźnie napisanej przez dział marketingu Xbox One - że posiadacze telewizorów 1080p mogą także liczyć na skalowanie rozdzielczości w dół.
Wiedźmin 3 wraz z dodatkami powinien otrzymać wsparcie dla Xbox One X wraz z debiutem urządzenia, już 7 listopada. Podobne usprawniania, choć zapewne w mniej ambitnej formie, wprowadzono niedawno na PS4 Pro.