Tworzenie gier na PS5 jest łatwiejsze niż kiedykolwiek - uważa Shuhei Yoshida z Sony
Sprzęt jest przyjazny deweloperom.
Shuhei Yoshida z Sony uważa, że tworzenie gier dedykowanych PS5 - konsoli następnej generacji firmy - jest bardzo łatwe.
Były szef studiów należących do japońskiego koncernu, a obecnie nadzorujący współpracę z autorami niezależnymi, udzielił wywiadu magazynowi Dengeki PlayStation. W rozmowie powołał się na deweloperów, według których nowe urządzenie jest bardzo przyjazne.
- W przypadku PS5 tworzenie gier nigdy nie było łatwiejsze. Jeżeli trudno obejść wyzwania związane ze sprzętem, projektanci nie mogą skoncentrować się na przygotowywaniu produkcji. Jeżeli więc konsola upraszcza cały proces, można więcej czasu poświęcić na rozwój tytułów - tłumaczy.
Yoshida jednocześnie przyznaje, że deweloperom najwięcej problemów sprawiło PS3, które - jak zaznacza - było najbardziej kłopotliwym urządzeniem w 25-letniej historii platform spod szyldu PlayStation.
Japończyk dodaje, że zmiana w tej kwestii pojawiła się wraz z PS4, na którym przygotowywanie gier sprawiało znacznie mniej trudności. Wyjaśnia, że na nowej konsoli tworzenie produkcji wygląda podobnie, choć jest jeszcze łatwiejsze.
Dokładna data premiery PlayStation 5 nie jest znana, ale sprzęt powinien zadebiutować pod koniec 2020 roku - w okresie świątecznym. W podobnym okresie ukaże się konkurencyjne Xbox Series X.
Źródło: Wccftech
Następnie: Polski Superhot VR w tydzień zarobił ponad 2 miliony dolarów