Artifex Mundi planuje sześć premier na wiosnę
W tym cztery zupełnie nowe gry.
Zabrzańsko-krakowska firma Artifex Mundi planuje premiery sześciu tytułów na drugi kwartał 2013 roku. Wśród zapowiedzianych projektów znajdziemy dwie kontynuacje istniejących serii i cztery nowe produkty, w tym - jak twierdzi studio - pierwszą polską steampunkową grę przygodową.
- Postawiliśmy na kontynuacje sprawdzonych tytułów jak Enigmatis i Nightmares from the Deep, tworząc je w myśl zasady „więcej i lepiej”. Zdecydowaliśmy również, że naszedł czas na pierwszą polską steampunkową grę przygodową, czego efektem będzie Clockwork Tales: Of Glass and Ink - komentuje Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi.
Wszystkie projekty są tworzone w oparciu o autorski silnik Spark Casual Engine i reprezentują gatunek HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Twórcy obiecują, że wzbogacają standardowe wyszukiwanie przedmiotów o nowe rozwiązania.
Clockwork Tales: Of Glass and Ink opowiada o doktorze Ambrożym Inku, który bada nienaturalne trzęsienie ziemi w górskim miasteczku Hochwald, by wkrótce zniknąć w tajemniczych okolicznościach.
Enigmatis: The Mists of Ravenwood to kontynuacja histori opowiedzianej w Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek. Podczas pościgu za tajemniczym pastorem, główna bohaterka trafia do tajemniczego, skrywającego mroczne sekrety parku Ravenwood.
Nightmares from the Deep: The Siren's Call, opowiadająca nową historię i rozbudowuje wątki z pierwszej części gry - The Cursed Heart. Fabuła wiedzie bohaterkę przez ponure rybackie miasteczko, nawiedzone cmentarzysko statków czy mroczne jaskinie.
Za 9 Clues: The Secret of Serpent Creek odpowiada studio Tap It Games. Akcja gry przygodowej rozgrywka się klimatach Ameryki lat 50-tych XX wieku. Bohaterka musi odnaleźć zaginioną przyjaciółkę, która zniknęła gdzieś w tytułowym miasteczku Serpent Creek.
W detektywa wcielimy się także w przypadku Charlotte: The Curse of the Traveler. Tym razem musimy rozwikłać zagadkę tajemniczego statku i porwanej załogi.
Ostatnia z gier - Toymaker - opowiada o fali morderstw w spokojnym miasteczku. Zadaniem gracza jest złapania przestępcy, którego ponurą wizytówką są niezwykłe zabawki.
W grach z gatunku hidden object głównym zadaniem graczy jest wyszukiwanie obiektów, znajdujących się w statycznych lokacjach. Twórcy starają się urozmaicać produkcje tego typu, wprowadzając także inne rodzaje zagadek logicznych.