Assassin’s Creed Mirage dostanie obsługę DLSS, FSR i Intel XeSS
Wydawca koryguje wcześniejszą wiadomość.
Ubisoft potwierdził, że Assassin’s Creed Mirage od dnia premiery będzie obsługiwać trzy najważniejsze technologie skalowania obrazu: DLSS, FSR oraz XeSS. Pierwotnie podana informacja wspominała jedynie o technologii Intela, co wzbudziło wątpliwości wśród fanów.
Jak informuje serwis PC Gamer, niektórzy internauci obawiali się, że Assassin’s Creed Mirage będzie ekskluzywnie wspierał technologię XeSS, podobnie jak wydany na początku miesiąca Starfield obsługuje jedynie technikę FSR, dzięki podpisanej przez Bethesdę umowie z AMD. Od czasu pierwotnej publikacji strona została jednak zaktualizowana.
„Będziecie mogli skorzystać z takich funkcji, jak oparta na sztucznej inteligencji technologia Intel XeSS, Nvidia DLSS lub AMD FSR, aby podbić rozdzielczość przy jednoczesnym umożliwieniu podzespołom wyciśnięcia większej liczby klatek na sekundę” - czytamy we wpisie na blogu Ubisoftu.
Co więcej gra pozwoli na komputerach wyłączyć ogranicznik klatek na sekundę nawet w rozdzielczości 4K, jednocześnie używać klawiatury, myszy, pada oraz innych kontrolerów, a także wspiera szeroką rozpiętość tonalną kolorów HDR i obraz panoramiczny: zarówno poprzez zestaw kilku monitorów lub na ekranach ultraszerokokątnych.
Przypomnijmy, że Assassin’s Creed Mirage posiada stosunkowo niskie wymagania sprzętowe. Do uruchomienia gry w rozdzielczości 1080p i ok. 30 klatkach wystarczy już karta graficzna Nvidia GTX 1060 lub Radeon RX 570, sparowana z 8 GB pamięci RAM oraz procesorem Core i7-4790K lub AMD Ryzen 5 1600. Gra zadebiutuje 5 października na PC, PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.