Assassin's Creed Mirage oficjalnie. Zwiastun i sporo informacji
Powrót do korzeni i rezygnacja z gatunku RPG.
Ubisoft wreszcie zaprezentował światu kolejną odsłonę swojej kultowej serii. Assassin's Creed Mirage faktycznie jest powrotem do fundamentów cyklu o zabójcach. Mamy zwiastun i sporo informacji.
Gra zadebiutuje w 2023 roku, ale nie podano konkretnej daty premiery. Trafi na obie generacje PlayStation i Xbox oraz PC (przez Ubisoft Store i Epic Games Store).
Potwierdziło się sporo nieoficjalnych informacji, które krążyły w sieci od tygodnia, ale szczegółów jest więcej. Oto wszystko, czego się dowiedzieliśmy.
Podstawowe informacje:
- Za grę odpowiada studio Ubisoft Bordeaux, twórcy dodatku Gniew Druidów do Assassin's Creed Valhalla;
- To przygodowa gra akcji, nie RPG. Nie ma tu ogromnego, otwartego świata. Opowieść ma wyraźny początek i zakończenie;
- Akcja rozgrywa się w Bagdadzie, w IX wieku (start w 861 roku, a więc 20 lat przed wydarzeniami z Valhalli);
- Głównym bohaterem jest młody Basim Ibn Ishaq, jedna z pobocznych postaci w AC Valhalla;
- Basim zaczyna jako uliczny złodziejaszek, ale potem wstępuje do zakonu Ukrytych;
- 3 dostępne edycje gry: standard, deluxe i kolekcjonerska. Ruszyły preordery.
Fabuła:
- Fabuła będzie miała pewne mroczne elementy. W scenie zabójstwa, Basim widzi stworzenie przypominające demona;
- Basim ma „tragiczną przeszłość”, a do Ukrytych dołącza w poszukiwaniu sprawiedliwości i prawdy;
- Ukryci to „potężna organizacja”, walcząca o wolność i wolną wolę oraz stawiająca czoła Zakonowi Starożytnych, który później przekształci się w Templariuszy;
- Roshan to mentorka Basima, która wprowadzi go w szeregi bractwa. Jest 50-letnią byłą niewolniczką, pochodzącą z Persii. Charakterystycznego, niskiego głosu użycza jej irańska aktorka Shohreh Aghdashloo;
- Spotkamy postacie historyczne, między innymi politycznych liderów;
- Powraca ucinanie palca serdecznego jako inicjacja do bractwa - jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli pierwszych odsłon serii.
Rozgrywka:
- Powrócą narzędzia asasynów: wiemy o bombie dymnej, minach i zatrutych strzałkach;
- Ubisoft stawia na trzy filary, które definiowały pierwsze odsłony serii: skradanie się, parkour i zabójstwa;
- Schematem rozgrywki ma być identyfikacja celu, jego eliminacja, a następnie ucieczka przed strażnikami;
- Basim jest podobno „jednym z najbardziej zwinnych asasynów” w historii serii;
- Nowa mechanika pozwoli spowolnić czas, zaznaczyć kilka celów, a następnie wykonać płynną kombinację zabójstw;
- Z nowszych odsłon serii powraca mechanika orła. Tym razem jest to Enkidu, który pozwala zobaczyć świat z góry, a także zaznaczyć przeciwników i surowce;
- Orzeł będzie celem specjalnych łuczników. Można ich wyeliminować, by potem swobodnie z niego skorzystać;
- Projekt poziomów współgra ze skradaniem się i cichym podejściem;
- Znacznie większy nacisk na parkour niż w trylogii RPG. Parkour został „przyspieszony”, ale nie uściślono, względem których części;
- Basim może sprawnie pokonywać narożniki budynków i korzystać z tyczek, by pokonywać przepaście;
- Postać może przewrócić rusztowania, by spowolnić goniących go strażników;
- Powraca chowanie się w kryjówkach na dachach;
- W grze są całkiem nowe animacje zabójstw, przygotowane specjalnie dla Mirage.
Świat:
- Miasto jest podobno „gęste”, a mieszkańcy reagują na poczynania Basima;
- Bagdad podzielono na cztery dzielnice;
- Odwiedzimy też Alamut, które jest dla asasynów tym, czym Kaer Morhen dla wiedźminów. To forteca, która jest siedzibą bractwa.