Skip to main content

Assassin’s Creed Mirage przerwie muzykę, by uszanować islam

Ale dopiero po premierze.

Assassin’s Creed Mirage postawi na interesującą mechanikę: gra przerwie odtwarzanie muzyki, by w wirtualnym Bagdadzie nie zagłuszać adhanu, czyli charakterystycznego wezwanie wyznawców islamu do modlitwy.

Jak wynika z oświadczenia francuskiej korporacji, pomysł wziął się z opinii graczy, których zaproszono do niedawnych testów. Do premiery zostało jednak niewiele czasu, więc rozwiązanie pojawi się w tytule dopiero w jednej z późniejszych aktualizacji, przynajmniej w pełnoprawnej wersji.

„Zespół tworzący Assassin's Creed Mirage dołożył wszelkich starań, by wiarygodnie przedstawić Bagdad w IX wieku i jesteśmy głęboko wdzięczni za pozytywne opinie otrzymane w ostatnich tygodniach, gdy ujawniono więcej szczegółów na temat gry” - napisano w komunikacie, cytowanym przez PCGamesN.

„W odniesieniu do adhanu, podczas gdy muzyka w świecie gry jest zaprojektowana tak, by zatrzymywać się podczas recytacji wezwania, jesteśmy świadomi, że niektórzy gracze zaproszeni do przedpremierowych testów napotkali przypadki, w których oba źródła dźwięków nakładały się”.

„Zespół już ciężko pracuje, by zapewnić alternatywne ustawienia dla graczy, którzy chcą upewnić się, że nie stanie się tak podczas rozgrywki. Opcja będzie dostępne dla wszystkich zainteresowanych, za pośrednictwem aktualizacji wkrótce po premierze gry” - dodano.

Assassin’s Creed Mirage ukaże się 5 października na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S, a przyszłym roku także... na iOS. Przemek miał niedawno okazję sprawdzić tytuł, choć na adhan zapewne nie odpowiedział. „Bagdad wygląda ładnie, ale raczej nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle miast z poprzednich części serii, choć wydaje się być gęstszy i bardziej napakowany mieszkańcami” - napisał.

Zobacz także