Assassin’s Creed Mirage to największa premiera Ubisoftu w tej generacji
Ale nie ma rekordu serii.
Ubisoft pochwalił się, że Assassin’s Creed Mirage to największa premiera korporacji w obecnej generacji sprzętu, jeśli wziąć pod uwagę liczbę sprzedanych egzemplarzy.
Produkcja z akcją w IX-wiecznym Bagdadzie ukazała się 5 października na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S, a tytuł zmierza jeszcze na... telefony iPhone 15 Pro, na początku przyszłego roku.
„Jesteśmy dumni z pozytywnego odbioru, biorąc pod uwagę fakt, że liczba graczy jest na poziomie podobnym do poprzednich udanych premier, takich jak Assassin's Creed Origins i Assassin's Creed Odyssey” - napisano w informacji prasowej.
Takie sformułowanie wydaje się potwierdzać, że najnowsza odsłona nie pobiła rekordu serii jeśli mowa o okresie premierowym, czym Ubisoft bez wątpienia chętnie by się pochwalił. Zamiast tego musiano pokusić się o bardziej precyzyjną statystykę, a więc właśnie wyłącznie obecną generację.
„Z dumą informujemy, że Assassin's Creed Mirage jest największą premierą gry Ubisoftu w nowej generacji pod względem sprzedaży (PS5, Xbox Series X/S)” - sprecyzowano.
Przygody Basima były także pierwszą „pełnoprawną” produkcją zespołu z Bordeaux, założonego w 2017 roku właśnie z myślą o tej produkcji (oraz Beyond Good and Evil 2, które wygląda coraz mniej prawdopodobnie). Wcześniej studio odpowiadało za rozszerzenie Wrath of the Druids do Assassin’s Creed Valhalla.
Mirage także zaczynało jako DLC do tej większej produkcji, lecz deweloperzy już na etapie projektowym doszli do wniosku, że lepiej stworzyć samodzielny tytuł, nawiązując do przeszłości serii pod względem mechanik rozgrywki. To powinno umilić oczekiwania na następne „duże” Assassin’s Creed, którym najpewniej jest japońskie Codename Red.