Assassin's Creed Nexus VR na gameplayu. Walka i wspinaczka z oczu Ezio
Szczegółowa prezentacja gry.
Ubisoft opublikował długi materiał, w którym deweloperzy opisują szczegółowo mechaniki Assassin's Creed VR, a więc odsłony zmierzającej wyłącznie na gogle z serii Meta Quest.
W niemal 9-minutowym nagraniu David Votypka i Olivier Palmer - kolejno dyrektor kreatywny i zastępca reżysera gry - omawiają system walki i wspinaczki w wirtualnej rzeczywistości. Powietrznych akrobacji nie będziemy na szczęście wykonywać osobiście, ale zarówno w starciach, jak i eksploracji, trzeba będzie trochę pomachać rękami.
Jak widać na gameplayu, postać przykleja się do większości powierzchni i obiektów, ale wybór trasy leży już po stronie gracza. Mapy przypominają trochę wielki plac zabaw, w którym umieszczono masę narzędzi przydatnych do eliminowania przeciwników. Postać będzie mogła np. zrzucić na oponenta zwisającą skrzynie albo odwrócić jego uwagę dzbankiem. Powraca też klasyczne gwizdanie, które wykonamy osobiście, przykładając kontroler do ust.
System walki wygląda na prosty i satysfakcjonujący, opiera się bowiem na kontrach i wymierzaniu ciosów w odkryte fragmenty ciała przeciwników. Zależnie od odgrywanej postaci - w grze pokierujemy Ezio, Connorem albo Kassandrą - skorzystamy z różnego wyposażenia, ale reguły pozostaną takie same. Oczywiście nie zabraknie ukrytego ostrza, z pomocą którego większość przeciwników wyeliminujemy jednym pchnięciem.
Na liście atrakcji znajdziemy także broń dystansową, noże do rzucania, bomby, a także kultowy skok wiary. Opanowanie walki będzie wymagało nieco praktyki, ale twórcy obiecują, że tytuł powstał z myślą o graczach niezaznajomionych z serią i zabawą w VR.
Assassin's Creed Nexus VR zadebiutuje 16 listopada obecnego roku, wyłącznie na goglach wirtualnej rzeczywistości Meta Quest Pro, Meta Quest 2 oraz Meta Quest 3. Na premierę otrzymamy trzy samodzielne kampanie, interaktywny świat z reagującymi na nasze działania cywilami oraz tajemniczy wątek fabularny związany z działaniami Abstergo.