Skip to main content

Assassin's Creed Odyssey - Fokida: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Pusty pokład, Życie pirata, Wiek to tylko liczba, Pre-merytura Fotiosa, Córy Artemidy, Pomagając uzdrowicielowi, Grzechy przeszłości, Najgorsze z cięć.

Fokida jest terenem na północy mapy, do którego docieramy wraz z postępami w kampanii fabularnej, a konkretnie podczas wykonywania szeregu misji głównych z Losem Wilka na czele.

Początkowo głównym celem jest pozbycie się poznanego wcześniej Elpenosa, ale podczas przygody dotrzemy też do sławnej wyroczni delfickiej.

Oczywiście w międzyczasie pojawiają się też możliwości eksploracji napotkanych miejsc oraz wykonywanie zadań dodatkowych, za które możemy otrzymywać nagrody materialne i cenne punkty doświadczenia.

Poniżej opisujemy misje poboczne, jakich wykonania możesz podjąć się podczas pobytu na Fokidzie.

Oto spis zadań dodatkowych na bieżącej stronie:

  • Pusty pokład
  • Życie pirata
  • Wiek to tylko liczba
  • Pre-merytura Fotiosa
  • Córy Artemidy
  • Pomagając uzdrowicielowi
  • Grzechy przeszłości
  • Najgorsze z cięć

Pusty pokład

Zadania tego możesz podjąć się tuż po wylądowaniu w porcie w regionie Przystań Pielgrzyma. Podejdź do kobiety stojącej na plaży (A) i rozpocznij rozmowę. Okaże się, że ma na imę Gelon i jest kapitanem statku, który gdzieś przepadł.

Celem będzie odnalezienie go oraz załogi. Skieruj się na południowy wschód (B). Na miejscu okaże się, że ze statku został wrak, a cała załoga nie żyje.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wskocz do wody i po zabiciu rekinów (1) (ostrzeliwuj je z łuku z nad tafli wody) zanurkuj i poszukaj pozostałości (2). Następnie wyjdź na ląd i udaj się na północ, gdzie znajdziesz obóz bandytów (C).

Celem będzie zebranie cennych rzeczy (3, 4), które ukradli ze statku. Możesz wybić całą załogę, eliminować wartowników po cichu lub zajść obóz z drugiej strony, ostrzelać któregoś z wartowników, a potem szybko zniknąć.

Kiedy wrogowie wyruszą na poszukiwania będziesz mógł spokojnie wejść przez główną bramę i zgarnąć rzeczy. Po wszystkim powróć do Gelon i zdaj jej relację z wyprawy. Jeśli chcesz możesz zwerbować ją do załogi statku.


Życie pirata

To zadanie dodatkowe możesz rozpocząć po dopłynięciu do wraku statku, który znajduje się przy wysepce (A). Spotkasz tu cieślę Tektona, który opowie o katastrofie i poprosi o odszukanie brata.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Okaże się, że został porwany przez bandytów i jest przetrzymywany na pobliskiej wysepce (B). Udaj się na nią i pokonaj rywali (1). Następnie otwórz klatkę (2) i podnieś więźnia. Zanieś go na półkę skalną znajdującą się za wzgórze. Niestety mężczyzna umrze. Wróć na statek i poinformuj o tym Tektona, który może dołączyć do załogi okrętu (tylko, jeśli wyznałeś mu prawdę), w innym przypadku odejdzie).


Wiek to tylko liczba

Zadanie to możesz rozpocząć po rozmowie ze starszą kobietą o imieniu Auksezja, przebywającą w pobliżu posągu byka, nieopodal Świątyni Apolla (A). Okaże się, że poszukuje środka na potencję dla swojego męża.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Aby jej pomóc będziesz musiał zdobyć składniki z niedźwiedzia oraz jelenia. Obydwa zwierzęta możesz znaleźć w okolicznych lasach, chociażby tym na północy (B). Walka z niedźwiedziem (1) może wymagać nieco wysiłku, ale jelenia wystarczy zastrzelić z łuku.

Po zebraniu składników wróć z nimi do Auksezji. Mąż nie będzie zachwycony pomysłem swojej żony. Na koniec możesz zdecydować czy chcesz mu pomóc w zaspokojeniu żądzy małżonki czy też nie.


Pre-merytura Fotiosa

Zadanie dodatkowe, które możesz rozpocząć po rozmowie z Fotiosem (A), który przebywa niedaleko Świątyni Apolla. Stary znajomy poprosi o odzyskanie skarbu i danie nauczki osobom, które go okradły.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Pierwszym celem będzie udanie się do Kryckiej Groty (B) znajdującej się nieco na zachód od miasta. W środku rozpraw się z przeciwnikami, po czym zlokalizuj leżące na dole zwłoki (1).

Przeszukaj je, a zdobędziesz wskazówkę związaną z miejscem, gdzie znajduje się poszukiwany skarb. Chodzi konkretnie o cytadelę Desfina (C).

Po dotarciu na miejsce wdrap się na kamienny mur i przy pomocy Ikarosa zlokalizuj poszukiwany przedmiot. Okaże się, że znajduje się w jednym z pomieszczeń (2) przy murach. Zacznij kierować się w jego stronę, eliminując po drodze strażników.

Po dotarciu na miejsce (przedmiot jest w lokacji na dole, gdzie możesz zejść po drabinie) przeszukaj sakiewkę (3) - przy okazji możesz ograbić placówkę ze skarbu, który znajduje się w tym samym pomieszczeniu. Teraz wystarczy wrócić do Fotiosa.


Córy Artemidy

W celu rozpoczęcia tego zadania dodatkowego skieruj się do Świątyni Artemidy (A), gdzie rozpocznij rozmowę z Dafne. Kobieta poprosi o zabicie niebezpiecznego zwierzęcia. Jest to legendarny Dzik Kalidoński.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Znajdziesz go na płaskowyżu na zachodzie (B). Przygotuj się, ponieważ walka bestią (13 poziom doświadczenia) jest dość długa i wymaga skupienia. Taktyka nie jest jednak specjalnie skomplikowana.

Najważniejsze jest wykonywanie uników, gdy rywal atakuje. Kiedy przebiegnie atakuj go wręcz. Druga możliwość, to strzelanie do niego z łuku podczas szarży (1) - ten sposób jest bardziej ryzykowny, ale zabiera rywalowi więcej zdrowia.

Co pewien czas dzik odejdzie na bok i przyzwie kilka mniejszych zwierząt. Pozostawiając w ciągłym ruchu eliminuj je jednego po drugim, po czym ponownie nawiązuj walkę z głównym wrogiem. Po jego pokonaniu wróć do Dafne po nagrodę - otrzymasz między innymi legendarny Łuk Artemidy.

Uwaga - wykonanie tego zadania odblokowuje kolejne o nazwie Łowy bogini. Jego celem jest odnajdywanie kolejnych, legendarnych zwierząt i rozprawianie się z nimi.


Pomagając uzdrowicielowi

Aby rozpocząć tę misję poboczną należy udać się do lokalnego medyka Lykaona (A). Dowiesz się, że pomaga lokalnym mieszkańcom, ale na swoje mikstury potrzebuje liści mandragory.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Aby je zdobyć skieruj się do pobliskiego strumyka (B) przepływającego przez las. Kiedy się do niego zbliżysz odeprzyj atak watahy wilków. Następnie zacznij zbierać mandragorę z charakterystycznych (1) krzewów. Po zebraniu pięć liści wróć do Lykaona.

Kolejnym krokiem będzie odwiedzenie trzech pobliskich mieszkańców i wręczenie im lekarstwa. Od każdego z nich dowiesz się o tajemnicy skrywanej przez medyka. Na koniec wróć do Lykaona.


Grzechy przeszłości

Zadanie uruchomi się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania związanego z Lykaonem, czyli Pomagając uzdrowicielowi. Zacznij podążać za medykiem, który kieruje się do domu swojej babki Praksythei, która niegdyś była fałszywą wyrocznią.

Na miejscu (A) okaże się, że została porwana przez bandytów. Porozmawiaj z sąsiadem (1), przeszukaj dom (2) oraz palenisko (3). Na koniec porozmawiaj z Lykaonem, co zakończy bieżące zadanie i rozpocznie kolejne.


Najgorsze z cięć

Zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu śledztwa (A) w misji pobocznej Grzechy przeszłości.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Bohater ustali, że bandyci przebywają w obozie na zachodzie (B). Skieruj się tam i rozpraw się z przeciwnikami (1), po czym uwolnij poszukiwaną kobietę (2).


Na sam koniec musisz zdecydować o jej losie. Możesz ją zabić, powiedzieć, aby zrobił to Lykaon lub oszczędzić. Po dokonaniu wyboru porozmawiaj z medykiem. Jeśli wcześniej z nim flirtowałeś, to będziesz mógł teraz nawiązać romans.

Zobacz także