Assassin's Creed Odyssey - gracze tworzą zadania do łatwego zdobywania doświadczenia. Ubisoft interweniuje
Koniec z „farmieniem”.
W ubiegłym miesiącu do Assassin's Creed Odyssey trafił kreator zadań, czyli Story Creator. Część graczy wykorzystuje narzędzie nieuczciwie, tworząc poziomy do szybkiego i łatwego zdobywania punktów doświadczenia. Ubisoft postanowił blokować takie projekty.
W publikacji na oficjalnym forum, przedstawiciele wydawcy zapowiedzieli, że przygody służące tzw. farmieniu doświadczenia przestaną pojawiać się w automatycznym systemie rekomendacji i sekcji popularnych projektów.
Ponadto, Ubisoft zamierza karać użytkowników, którzy wykorzystują narzędzie w niewłaściwy sposób. Nie określono jednak, o jaką karę chodzi.
„Takiego rodzaju exploity [metody wykorzystujące niedociągnięcia gry] są związane z ryzykiem obniżenia jakości, uczciwości i zmiany przeznaczenia kreatora zadań, a dodatkowo zmniejszają widoczność prac kreatywnych i interesujących” - czytamy we wpisie.
Omawiane zadania „odradzały” przykładowo przy głównym bohaterze szereg postaci niezależnych, które eliminowały wrogów za gracza, dzięki czemu użytkownik w kilka sekund otrzymywał pokaźną liczbę PD.
W obliczu działań Ubisoftu warto wspomnieć, że w grze jest dostępny szereg mikrotransakcji, w tym takich, które gwarantują przyspieszenie zdobywanego doświadczenia.