Skip to main content

Assassin's Creed Odyssey - Mesara: misje poboczne cz. 2

Zadania dodatkowe: Kwiaty dla zmarłych, Gortyn poza kontrolą, Kieł za drachmy, Zemsta smakuje na zimno, Bez odzienia, To skomplikowane, Niepokoje, Powtórz to jeszcze raz.

Mesara jest jednym z dwóch regionów leżących na południowym-wschodzie mapy. W pierwszej części związanej z misjami pobocznymi skupiliśmy się na zadaniach powiązanych z Minotaurem.

Na obecnej stronie znajdziecie z kolei opisy pozostałych misji pobocznych, których wykonania można się podjąć przebywając w regionie.

Oto lista zadań opisanych na stronie:

  • Kwiaty dla zmarłych
  • Gortyn poza kontrolą
  • Kieł za drachmy
  • Zemsta smakuje na zimno
  • Bez odzienia
  • To skomplikowane
  • Niepokoje
  • Powtórz to jeszcze raz

Kwiaty dla zmarłych

Aby rozpocząć tę misję poboczną skieruj się do starszego mężczyzny (A), z którym porozmawiaj. Okaże się, że niedługo umrze i poprosi i dostarczenie kwiatu dla jego zmarłej żony.

Skieruj się na zachód (B), gdzie znajduje się góra Ida. Wejdź na jej szczyt i zbierz czerwony kwiat (1), z którym wróć do starca. Okaże się, że już nie żyje, o czym poinformuje napotkana przy nim kobieta. Po zakończeniu rozmowy z nią zadanie się zakończy.


Gortyn poza kontrolą

Zadanie to możesz rozpocząć po udaniu się do miasta (A), gdzie spotkasz Ptolemeusza, który będzie miał prośbę do głównego bohatera. Chodzi o pozbycie się dwójki osób, co spowoduje zamieszki ułatwiające mężczyźnie zdobycie politycznych wpływów.

Pierwszym celem jest Herold przebywający w pobliskiej rezydencji. Wystarczy się do niej zakraść i po cichu wyeliminować mężczyznę (1). Drugim celem jest przywódca Mesary, który przebywa w forcie nieco na południu.

Możesz zminimalizować jego ochronę osłabiając władzę w regionie (odszukiwanie skarbów, zabijanie dowódców, niszczenie składów wojskowych itd.) lub zakraść się do budynku, w którym przebywa i wkraść się do niego przez dziurę w ścianie (2). Wprawdzie po zabójstwie strażnicy zaatakują bohatera, ale wystarczy im uciec. Na koniec wróć do Ptolemeusza.


Kieł za drachmy

Aby rozpocząć to zadanie skieruj się do miasta (A), gdzie porozmawiaj z jednym z przekupniów (1). Handlarz poprosi o dostarczenie kłów rzadkich okazów zwierząt, a konkretnie rysia, lwa i rekina.

Gdybyś miał problemy z ich zlokalizowaniem, to możesz mężczyznę poprosić o wskazanie miejsc, gdzie znajdują się poszczególne okazy. Po ich zabiciu i dostarczeniu kłów zadanie się zakończy.


Zemsta smakuje na zimno

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z kobietą przebywającą na terenie miasta (A). Znajdziesz ją w pobliżu jednej ze świątyń. Bohater zostanie poproszony o rozprawienie się z 10 przedstawicielami kultu Aresa, którzy terroryzują okoliczną ludność.

Spore ich grupy (1) znajdziesz na zachodzie (B). Przeszukaj tę okolicę zarówno na powietrzu, jak i docierając do lokalnej jaskini związanej z zadaniem Bez odzienia, gdzie również odnajdziesz religijnych fanatyków.


Bez odzienia

Zadanie rozpoczniesz po rozmowie ze związanym mężczyzną (A), który powie, jak trafił w tarapaty. Po rozmowie odeprzyj atak wilków, a następnie skieruj się do pobliskiej jaskini, gdzie przebywają wyznawcy kultu Aresa.

Celem będzie odnalezienie amuletu, o którym wspominał mężczyzna. Znajdziesz go przy jednym z wyznawców (1), który przebywa w pomieszczeniu za składem broni. Po zdobyciu amuletu zadanie się zakończy.


To skomplikowane

Jest to zadanie dodatkowe, które możesz rozpocząć po dotarciu do zwłok mężczyzny (A), przy których znajdziesz wiadomość. Na jej podstawie udaj się do informatora, z którym miał spotkać się zmarły.

Po dotarciu na miejsce (B) rozpraw się z przeciwnikami, a potem porozmawiaj z informatorem (1), który wyjaśni całą, dość zawiłą sprawę. Kolejnym celem będzie dotarcie do kobiety, o której wspomniał.

Udaj się do wioski na północnym-zachodzie (C), pokonaj żołnierzy i wejdź do domu z zielonymi kotarami. Niestety okaże się, że kobieta już nie żyje. Porozmawiaj z mężczyzną, który się pojawi, co zakończy zadanie.


Niepokoje

Zadanie rozpoczniesz po rozmowie z mężczyzną w miasteczku na północnym-zachodzie (A). Poprosi o rozwiązanie trzech konfliktów, które zaogniają się w Krydonii.

Wystarczy udać się we wskazane miejsca i wchodzić w interakcję z mieszkańcami. W jednym przypadku na bohatera zostanie nasłany najemnik, w drugim natrafisz na żołnierzy bijących handlarza - możesz mu pomóc i rozprawić się z przeciwnikami lub stanąć po ich stronie. W ostatnim przypadku trzeba będzie pokonać oddział żołnierzy w porcie.

Na koniec wróć do zleceniodawcy, który okaże się martwy. Przeczytaj leżący obok niego list i udaj się do zaułka, gdzie natkniesz się na kapitan Dioklesa (1) ze sporą asystą. Najpierw rozpraw się ze zwykłymi przeciwnikami, a na końcu z samym kapitanem. Przeszukaj jego ciało, co zakończy misję.


Powtórz to jeszcze raz

Aby rozpocząć tę misję poboczną udaj się na zachód Mesary, do opuszczonych kopalń (A). Zlokalizuj lokalnego kowala (1), z którym porozmawiaj.

Okaże się, że potrzebuje pięciu sztuk szkła obsydianowego. Jest spora szansa, że posiadasz spory zapas tego surowca we własnych zbiorach, więc wystarczy przekazać go rzemieślnikowi.



Jeśli jednak go nie posiadasz, to najczęściej znajdziesz je w skrzyniach w opuszczonych ruinach oraz obozach wojskowych. Po przekazaniu surowca kowalowi zadanie się zakończy.

Zobacz także