Skip to main content

Assassin's Creed Odyssey - Podstawy żeglugi

Misja główna (rozdział Polowanie na Wilka): operowanie okrętem wojennym, Adrestia.

W poprzednim zadaniu o nazwie Wielki przełom, rozprawialiśmy się z Cyklopem i jego ludźmi oraz uwalnialiśmy Barnabasa.

Starzec szybko nawiązał dobre relacje z głównym bohaterem, oferując mu przy tym okręt oraz naukę żeglugi i prowadzenia starć morskich.

  • Sugerowany poziom doświadczenia - 7

Po przerywniku filmowym, w którym bohater żegna się z osobami, z którymi spędził większość życia, kolejną misję rozpoczynamy już na morzu.

Zgodnie ze słowami towarzyszącego nam Barnabasa, naszym pierwszym celem będzie zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do operowania okrętem - Adrestią.

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wbrew pozorom nie jest to szczególnie trudne. Sterowanie odbywa się identycznie, jak chodzenie czy jazda konno. Oprócz tego możemy przyspieszyć (1) - jest to opcja szczególnie przydatna w momencie tarowania wrogich okrętów. Należy jednak pamiętać, że załoga szybko się wtedy męczy, o czym informuje nas niebieski pasek (2). Biały wskaźnik (3) odnosi się z kolei do wytrzymałości okrętu.

Oprócz zwykłego i szybkiego pływania możemy też skorzystać z prędkości podróżnej (4). Wciśnięcie tej opcji oddali od okrętu kamerę i sprawi, że będzie szybciej się przemieszczał, ale znacznie gorzej manewrował. Z opcji tej korzysta się głównie podczas podróży na większe odległości. A naszym pierwszym celem jest dopłynięcie z punktu na zachodzie (A) do punktu na wschodzie (B).

Po dotarciu do punktu docelowego będziesz musiał stoczyć walkę z ateńskim okrętem. Na dole z lewej strony widać przygotowanie łuczników do strzału (5). Samo namierzanie i oddawanie salwy odbywa się identycznie, jak przy strzelaniu z łuku.

W momencie celowania nie pojawia się jednak celownik, tylko biały wskaźnik (6). Najedź nim na wrogą jednostkę i oddaj strzał, co zada jej obrażenia. Kiedy to rywal zaczyna ostrzał wciśnij klawisz (7), dzięki któremu załoga zajmie pozycje obronne. W ten sposób straty okrętu będą mniejsze.

Kiedy wrogi okręt stanie w ogniu, a jego stan używalności spadnie do zera odpłyń nieco i ustaw się dziobem w kierunku jego burty. Zacznij płynąć w jego kierunku, a pod koniec się rozpędź. W ten sposób go staranujesz (8).



Jego zniszczenie i zdobycie w ten sposób ładunku Barnabasa automatycznie zakończy bieżącą misję. Rozpocznie się przerywnik, po którym rozpocznie się kolejna.

Zobacz także