Skip to main content

Assassin's Creed Odyssey w przeglądarce dzięki streamingowi od Google

Startują testy nowej technologii.

Google potwierdziło niedawne doniesienia - firma zapowiedziała Project Stream, czyli technologię pozwalającą przesyłać gry uruchamiane na serwerach w tak zwanej „chmurze” bezpośrednio do urządzenia użytkownika.

Koncern 5 października uruchomi testy umożliwiające granie w Assassin's Creed Odyssey w przeglądarce Chrome na laptopie lub komputerze - w opublikowanym materiale tytuł działa w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. System sprawdzą na razie wybrani mieszkańcy USA. Do komfortowej zabawy trzeba posiadać łącze o szybkości co najmniej 25 Mb/s

„Streaming tak bogatych graficznie treści, wymagających błyskawicznej interakcji między kontrolerem i wydarzeniami na ekranie, stwarza szereg wyzwań. O ile przesyłając seriale lub filmy klienci są przyzwyczajeni do kilkusekundowego ładowania na początku, w grach opóźnienie musi sięgać milisekund przy braku spadku jakości grafiki” - napisano.

Zobacz na YouTube

Zapowiedź technologii pokrywa się z nieoficjalnymi informacjami, z których wynikało, że firma zamierza wkroczyć na rynek gier korzystając właśnie z „chmury”. Usługa o roboczej nazwie Yeti miałaby opierać się na modelu subskrypcji - wzorem Netflixa.

Zobacz: Assassin's Creed Odyssey - Poradnik, Solucja

Google podobno ma także w planach własną konsolę - sprzęt byłby ponoć zintegrowany ze wspomnianym serwisem. Koncern zamierza też rzekomo przyjąć pod swoje skrzydła deweloperów, czy to przez agresywną rekrutację, czy znaczące przejęcia.

Na razie nie wiadomo, czy testy Project Stream odbędą się poza Stanami Zjednoczonymi. Niewykluczone jednak, że jeżeli internetowy gigant rozwiążę pierwsze problemy z technologią, rozwiązanie sprawdzą również użytkownicy z krajów europejskich.

Zobacz także