Assassin's Creed Odyssey z ray tracingiem dzięki modyfikacji Reshade
Starożytna Grecja w nowym świetle.
Gracze testują Reshade na kolejnych produkcjach. Dwóch fanów opublikowało materiały prezentujące Assassin's Creed Odyssey z włączonym za pomocą narzędzia path tracingiem, a więc odmianą ray tracingu.
Nagranie udostępnione przez internautę Untamed Beast wskazuje, że technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym znacząco poprawia oprawę wizualną gry. Widoczne jest to szczególnie w początkowej sekwencji z udziałem płonącego konia.
Wadą rozwiązania jest znaczący spadek wydajności. W momencie, gdy gracz aktywuje ray tracing, produkcja zauważalnie zwalnia. Rozgrywka jest oczywiście możliwa, ale utrudniona, ponieważ postać i pozostałe obiekty poruszają się wolniej.
O wiele lepiej gra działa w materiale opublikowanym przez użytkownika Demiath. Oprogramowanie Reshade nie wpływa na płynność, choć to zasługa mocnego komputera - tytuł uruchomiono na PC z procesorem Intel Core i9-9900K i kartą GeForce RTX 2080 Ti.
Aplikację rozwija moder Pascal Gilcher. Ray tracing w wykonaniu fana to tak zwany path tracing, a więc technika śledzenia ścieżek opierająca się głównie na odbijaniu promieni świetlnych. Mechanizm nie wymaga posiadania GPU z serii RTX i działa w starszych grach.
Zobacz: Assassin's Creed Odyssey - Poradnik, Solucja
Oprogramowanie, które nadal znajduje się w fazie alfa, uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg funkcji graficznych. Narzędzie mogą sprawdzić osoby, które wesprą twórcę w serwisie Patreon kwotą co najmniej 20 dolarów.
Niedawno ray tracing w wersji Reshade przetestowano na Wiedźminie 3, a wcześniej na GTA 5 oraz FEAR. Kilka tygodni temu zaś redakcja Digital Foundry zaprezentowała pierwszą odsłonę Crysis z włączonym rozwiązaniem.