Skip to main content

Assassin's Creed Origins - Grobowiec Nomarchy, pradawny mechanizm: Seshem.eff Er Aat

AC Origins: pradawna tabliczka oraz pradawny mechanizm i skarby w pierwszym grobowcu w Czarnej Pustyni (Black Desert).

Tym razem udajemy się do lokacji Czarna Pustnia, która na mapie ogólnej widoczna jest jako Black Desert. We wschodniej części południowego cypla, bardzo blisko regionu Fajum, znajduje się grobowiec.

Jest to jedyne miejsce tego typu, lecz na samym końcu, gdy już aktywujesz pradawną tabliczkę, będziemy mogli zająć się także kolejnym pradawnym mechanizmem. Nie uprzedzajmy jednak faktów. Wejście do grobowca nie jest ukryte, po prostu musisz zeskoczyć przez otwór w ziemi.

Pierwszy grobowiec w Czarnej Pustyni.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Sama eksploracja tego miejsca nie należy do najtrudniejszych, ale kłopotliwy może okazać się unoszący się wszędzie pył. Nawet po użyciu zapalonej pochodni widoczność w środku będzie znacznie ograniczona. Pomagaj sobie jednak impulsem Animusa, aby oznaczyć najbliższe przedmioty warte uwagi.

Po zeskoczeniu przez otwór, wejdź dalej jedynymi możliwymi drzwiami. Zapal pochodnię, a następnie podążaj przed siebie. Zaraz za wejściem zauważysz pierwsze pustynne szkło, leżące po lewej stronie od zwłok. Wchodzimy dalszym korytarzem i kierujemy się na niższy poziom. Gdy wejdziesz do komnaty z kolumnami, idź bezpośrednio przed siebie. Omiń łódkę i dojdź do końca pomieszczenia, gdzie odnajdziesz pustynne szkło (1) oraz skrzynkę (2) w rogu.

Odniesienia do oznaczeń znajdziesz w tekście.

Teraz przejdź w przeciwległy kąt pomieszczenia, aż zauważysz otwór w ścianie prowadzący do kolejnej komnaty. W środku odnajdziesz jeszcze jedno szkło pustynne (3).

Teraz wróć do głównego pomieszczenia, gdzie przesuniesz regał (4) tak, aby znalazł się pod dziobem łódki. Najpierw chwyć konstrukcję z jednej strony i przesuń ją do rogu, a potem chwyć z drugiej strony i dociągnij do samego końca szyn (5).

Na blokowanie łódki mogłeś trafić w grze już wcześniej.

Teraz możesz wskoczyć na łódkę, a z niej na belkę przed tobą. Przeskocz na kolejną belkę po lewej stronie, skąd dotrzesz na podłogę wyższego piętra. Przejdź drzwiami (6) do pomieszczenia obok, gdzie odnajdziesz złoto oraz szkło pustynne.

Następnie wyjdź do głównego pomieszczenia i trzymaj się ściany, podążając w prawo. Zauważysz wyłom w ścianie z karaluchami. Uderz w to miejsce dwukrotnie, aby przedostać się do pomieszczenia z pradawną tabliczką. Oprócz niej odnajdziesz tam także broń i skrzynki z różną zawartością. Teraz przejdź na prawo od tabliczki, gdzie zauważysz kolejne pękniecie w ścianie. Rozbij je, aby przejść do komnaty z pradawnym mechanizmem.


Pradawny mechanizm: Seshem.eff Er Aat

Po uzyskaniu przejścia zejdź ścieżką w dół, a na rozwidleniu skręć w prawo. Nieco dalej zauważysz szkło pustynne. Podnieś przedmiot, ale nie zmierzaj dalej, w kierunku światła, ale wróć do rozwidlenia i obierz przeciwny kierunek.

Dotrzesz do większej komnaty, lecz nie wskakuj od razu do wody na dole - obierz ścieżkę po prawej stronie, gdyż na jej końcu odnajdziesz jeszcze jeden kawałek pustynnego szkła (7).

Nie obawiaj się nurkowania - Bayek ma naprawdę dużą pojemność płuc.

Następnie podejdź w kierunku środka pomieszczenia, skąd będziesz mógł wykonać skok do wody. Od razu po znalezieniu się w wodzie, zanurkuj do samego dna, a zauważysz sześć kawałków pustynnego szkła. Gdy je podniesiesz, co powinno ci się udać na jednym wdechu, uruchom pradawny mechanizm (8). Będzie cię to kosztować pięć kawałków szkła.



W trakcie trwania retransmisji nie musisz obawiać się, że zabraknie ci powietrza. Możesz wysłuchać całego nagrania lub od razu skorzystać z okrągłego wyjścia z grobowca nieopodal - będzie ono podświetlone na żółto. Gdy wykonasz na nim interakcję, gra automatycznie przeniesie cię na zewnątrz.

Zobacz także