Skip to main content

Assassin's Creed Origins - Maska Jaszczura

Przygotowania do zabicia Jaszczura.

Jesteśmy już po zlikwidowaniu jednego z celów głównych, a stało się to w ramach misji Hiena. Przed nami jednak wciąż sporo pracy, a na kolejny cel obieramy tajemniczego Jaszczura. Sugerowany poziom doświadczenia dla tego zadania, to 21. Najpierw musimy namierzyć wspomnianego Jaszczura, dlatego udajemy się na spotkanie z Paszerenptahem.

To Wysoki Kapłan w Memfis, niewielkiej krainie w środkowo-wschodniej części Egiptu. Jeśli byliśmy już tam wcześniej i wykonaliśmy synchronizację na jednym z punktów widokowych, możemy skorzystać z szybkiej podróży dla oszczędności czasu. Po dotarciu do Memfis udajemy się do Wielkiej Świątyni Ptaha, gdzie nawiązujemy rozmowę z naszym kontaktem.


Walka z wielkim wężem w wodzie

Po zakończeniu animacji udajemy się do domu wróża, gdzie rozmawiamy z Taimhotepem. Ten poprosi nas o przyniesienie kotła do kręgu rytualnego. Przedmiot znajduje się w tym samym pomieszczeniu. Po chwili uruchomi się animacja, a efektem rytuału będzie specyficzna wizja. Przemierzaj pustynię w kierunku świateł, a gdy wejdziesz do wielkiego budynku, zmierzaj cały czas prosto.

Podczas walki skup się, aby nie wchodzić w zieloną maź na pokładzie.

Na samym końcu dotrzesz do podtopionego pomieszczenia. Znajdziesz się na dużej łodzi, a twoją jedyną bronią będzie łuk z nieskończoną ilością strzał. Twoim zadaniem będzie ostrzeliwanie ogromnego potwora, który będzie wyłaniał się z wody raz z jednej, raz z drugiej strony naszej łodzi.

Monstrum będzie wypluwać zieloną truciznę, która pokrywać będzie pokład. Unikaj tych plam, a także samego plucia - w przeciwnym razie zranisz się. Ostrzeliwanie korpusu w którymkolwiek miejscu spowoduje, że potwór będzie pozbawiony części życia, ale największy efekt osiągniesz, gdy będziesz strzelał prosto w otwartą paszczę jaszczura i głowę.

Głowa to słaby punkt potwora.

Gdy pasek potwora, widoczny w górnej części ekranu, zbliży się do połowy, potwór rozpocznie także bezpośrednie ataki, dlatego będzie dobrze, gdy pozostaniesz cały czas w ruchu. W połowie walki uruchomi się animacja, w której twój statek zostanie zniszczony. Walka przeniesie się na inną część areny i - wbrew pozorom - tym razem będzie prościej.

  • Będziesz mógł bowiem ochraniać się za wielką kolumną.
  • Obserwuj miejsce, z którego wypływać będzie jaszczur, po czym rozpocznij zmasowany ostrzał.
  • Gdy wyczujesz moment ataku, błyskawicznie schowaj się za kolumną.
  • Po zabiciu monstra podpłyń do podświetlonego miejsca, a następnie po prostu biegnij w stronę słońca lub stój w miejscu.

W końcu wrócisz do normalnego świata. Porozmawiaj z przeprowadzającym rytuał. Gdy wyjdziesz z budynku natkniesz się na Ayę. Zabierz ją łodzią do Świątyni Ptaha, a następnie podążaj za nią do komnat byka Apisa. Zwierzę okazuje się chore, dlatego musimy przeprowadzić śledztwo. Wypuść impuls Animusa i zbadaj wszystkie poszlaki oznaczone żółtymi ikonami.

Porozmawiaj z mężczyzną obok, sprawdź paszę dla byka leżącą przy budynku po prawej stronie, misję z wodą w komnacie, a także ofiary i samego byka w tym samym pomieszczeniu. Wyjdź na zewnątrz i spójrz w prawo - ostatnia poszlaka była trudniejsza do zauważenia, gdyż znajdowała się nieco dalej - spójrz na poniższy obrazek.

Kluczowa poszlaka dla śledztwa.

Po zbadaniu wskazanego miejsca okaże się, że winne zatruciu są pestki brzoskwini. Rozmawiamy z mężczyzną siedzącym obok, a następnie rozbijamy drzwi wskazanego przez niego budynku. Tam badamy ostatnią poszlakę, a następnie wychodzimy i dzielimy się spostrzeżeniami z Ayą i jej towarzyszkami.

Udajemy się we wskazane miejsce, gdzie mamy uwolnić Panchratesa, brata bliźniaczek. Gdy będziemy blisko celu, używamy Senu, oswojonego orła, aby sprawdzić dokładną lokalizację naszego celu. Znajduje się on na terenie świątyni Hator i jest strzeżony przez kilku strażników na 20-21 poziomie doświadczenia.



Po uporaniu się z zagrożeniem otwieramy klatkę, gdzie przetrzymywany jest mężczyzna, po czym chwytamy go i wynosimy do bezpiecznego miejsca. Transportujemy go do domu, po czym misja kończy się, a my poznajemy prawdziwe imię Jaszczura - Hetepi.

Zobacz także