Assassin's Creed Origins - Szczęki Krokodyla, Ogień i piach
Zabijamy Berenikę i walczymy na arenie gladiatorów.
Po ukończeniu zadania Łuski Krokodyla, w którym odkryliśmy więcej szczegółów na temat prawdziwej tożsamości Krokodyla, zmierzamy do areny gladiatorów w Krokodilopolis, mieście mieszczącym się w regionie Oaza Fajum, w południowej części wirtualnego Egiptu.
Docieramy tam i przed wejściem badamy wskazówki na terenie śledztwa. Wypuść impuls Animusa, aby oznaczyć żółtymi ikonami wszystkie kluczowe elementy. Rozmawiamy zatem z kobietą, zapoznajemy się z dokumentami leżącymi na stolikach, a na końcu rozmawiamy z właścicielem stojącym przy wejściu.
Teraz, we wschodniej części Krokodilopolis przy obelisku, odnajdujemy gladiatora z Siwy, którym okazuje się nasza dawna znajoma, Kensa. Wracamy w towarzystwie do areny, gdzie Feliks Martialis, właściciel miejsca, oprowadza nas po obiekcie. Po dłuższym oprowadzaniu odbywamy krótki trening walki z naszą towarzyszką.
Kolejna część misji będzie polegać na trzech walkach na arenie. Każdą turę rozpoczniesz od rozmowy z Feliksem, po czym będziesz musiał udać się na arenę. Ta zmieniła się nieco od czasu oprowadzania przez właściciela.
Z dwóch stron, przez niewielkie drzwi, wbiegać będą kolejne grupy nieprzyjaciół, których musisz pokonać wraz z Kensą. Zwróć uwagę na kolumny z kolcami, które pojawiły się w niektórych miejscach. Zetknięcie z nimi oznaczać będzie odniesienie ran, ale warto wokół nich biegać - w ten sposób zwiększysz szansę na to, że wpadną na nie również twoi wrogowie.
Po uporaniu się z trzema turami przeciwników w ramach pierwszej rundy walki na arenie, zostaniesz przeniesiony do głównego pomieszczenia areny, gdzie przebywa właściciel obiektu. Rozmawiamy z Kensą, po czym zaczepiamy Feliksa, aby odblokować drugie starcie.
Tym razem, oprócz wspomnianych wcześniej kolumn, pojawią się także platformy z wystającymi kolcami i płomieniami. Możesz je także wykorzystać do swoich celów, ale pamiętaj, że przeciwnicy tym razem będą nieco silniejsi. Wypuszczony zostanie także lew, którym musisz się zająć w miarę szybko.
Później przyjdzie czas na kolejny pojedynek, w którym tym razem będziemy uczestniczyć w pojedynkę. Czekają nas lepsi przeciwnicy oraz więcej „przeszkadzajek” na arenie. Po uporaniu się z kolejnymi grupami wrogów, raz jeszcze rozmawiamy z Feliksem. Po rozmowie czeka nas ostateczna walka, tym razem w towarzystwie Kensy.
Naszym celem jest pokonanie dwóch silnych kapitanów. Przeciwnicy to Werydowiks oraz Diowikos - obaj na 28 poziomie doświadczenia.
- Walka koncentrować się będzie raczej w jednym miejscu, ale szczególną uwagę poświęć pierwszemu z wymienionych.
- Staraj się trzymać Werydowiksa na dystans i tylko do niego doskakuj, gdyż swoim toporem może odrzucić cię na większą odległość.
- Diowikos z kolei lubi chwytać swoich przeciwników i przerzucać ich na chwilę oszałamiając.
- Gdy padniesz ofiarą takiego ruchu, szybko wykonaj unik i skontruj jego działanie gradem ciosów.
Po pokonaniu przeciwników otrzymujemy informację o miejscu, gdzie przebywa Berenike, czyli tytułowy Krokodyl. Udajemy się więc na północ regionu Oaza Fajum i za pomocą Senu namierzamy cel. Chociaż teren jest chroniony przez strażników, zabicie celu będzie czystą formalnością. Nie unikniesz otwartego konfliktu, więc nie ma potrzeby zakradania się za plecy celu.
Misja: Ogień i piach
Wraz z dobiciem Berenike misja zakończy się i na chwilę wyjdziemy z Animusa. Layla będzie w niebezpieczeństwie. Naszym zadaniem jest zabicie czterech napastników znajdujących się w różnych miejscach jaskini. Na szczęście, wszyscy będą podświetleni. Pierwszego z nich (3) możesz przyciągnąć do środka i schować się za płachtą. Zabić możesz ich tylko wtedy, gdy się tego nie spodziewają.
Zakradaj się powoli za plecy każdego z nieprzyjaciół i z bezpiecznej odległości odwracaj ich uwagę, po czym zachodź od tyłu (4), kiedy się tego nie spodziewają. Pamiętaj, że gdy zostaniesz wykryty, nie będziesz miał żadnych szans i zginiesz niemal od razu.
- Następnie: Assassin's Creed Origins - Droga Gabinian
- Spis treści: Assassin's Creed Origins - Poradnik, Solucja
Po zlikwidowaniu ostatniego z czterech napastników zmierzaj przed siebie, a po zakończeniu monologu biegnij w kierunku znacznika misji. Wykonaj interakcję na kapsule, a następnie wybierz powrót do Animusa. Tym samym odblokowane zostanie kolejne zadanie główne, Droga Gabinian.