Skip to main content

Assassin's Creed Origins z eksploracją realistycznych grobowców

Prawie jak Lara Croft.

Assassin's Creed Origins zaoferuje sporo innowacji i nowych rozwiązań, ale pod niektórymi względami sięga do dokonań z poprzednich odsłon serii. Tak będzie choćby w przypadku eksploracji grobowców, który to element powraca z Assassin's Creed 2.

- Mamy całkiem sporo grobowców w grze, od klasycznych zagadek logicznych do wyzwań związanych z nawigacją wewnątrz - potwierdził dyrektor kreatywny Ashraf Ismail w rozmowie z magazynem OPM (dzięki, GamesRadar).

Brakuje tylko Lary

W Assassin's Creed 2 zwiedzaliśmy między innymi podziemia pod Bazyliką św. Marka w Wenecji, z wiernie odwzorowanymi mozaikami. Origins cofa akcję znacznie dalej w przeszłość, więc trudno o równie realistyczne lokacje, lecz twórcy nadal nie szczędzili wysiłków.

- Wiele z lokacji bazuje na grobowcach, które badaliśmy - dodał Ismail. - Oczywiście dodaliśmy nieco zabawy i poszliśmy o krok dalej, zastanawiając się na przykład, gdzie mogą być komnaty, których jeszcze nie odkryto.

- Poświęciliśmy na to sporo wysiłku. Odtworzyliśmy wszystko, co obecnie wiemy o tych miejscach. Mamy zdjęcia, badania, staramy się zrealizować je jak w rzeczywistości. Dla przykładu, w greckiej piramidzie wszystkie pomieszczenia i korytarze są autentyczne.

Z wywiadu z magazynem OPM dowiadujemy się także, że podczas przemieszczania się od grobowca do grobowca możemy natknąć się na przykład na rywalizację dwóch wrogich frakcji.

Zobacz: Assassin's Creed Origins - premiera i najważniejsze informacje

- Nie mamy przygotowanych z góry wydarzeń, które aktywują się, ponieważ jesteśmy, powiedzmy, 50 metrów od jakiegoś punkt - wyjaśniał Ismail. - To postacie niezależne z własnym rozkładem dnia i celami, ich drogi się krzyżują. Jeśli trafią na wrogów, dojdzie do walki, jeśli na sojuszników, to się uściskają. To żyjący świat.

Zobacz na YouTube

Assassin's Creed Origins zrywa z tradycją osadzania kolejnych odsłon serii w czasach coraz bliższych współczesności. Historia rozgrywa się w I wieku przed naszą erą na terenach Egiptu i opowiada o początkach zakonu Asasynów.

Bohaterem gry jest Bayek z Siwy - oazy położonej niedaleko współczesnej granicy z Libią. Na początku przygody wojownik pełni rolę Medjaya, czyli stróża porządku i obrońcy mieszkańców swojego regionu.

Premiera 27 października, na PC, PS4 i Xbox One.

Zobacz także