Assassin's Creed Shadows kończy z bezmyślnym parkourem. Ubisoft przedstawił duże zmiany
Jeden przycisk nie wystarczy.
Ubisoft kontynuuje przybliżanie graczom kluczowych elementów składowych Assassin's Creed Shadows. Po skradaniu i walce przyszła pora na parkour, który będzie znacznie bardziej rozwinięty względem ostatnich odsłon serii, a od gracza będzie wymagał nieco więcej sprytu.
Choć Yasuke też może się wspinać i wykonywać podstawowe ruchy, to gwiazdą parkouru jest Naoe - i właśnie na jej przykładzie Ubisoft omówił najważniejsze zmiany i pokazał efektowne ruchy.
Nie wystarczy naciskać jednego przycisku
Fani klasycznych odsłon Assassin's Creed często zarzucają Ubisoftowi „ogłupienie” systemu parkouru w antycznej trylogii. Bayek, Kassandra/Alexios i Eivor mogą się wspiąć właściwie na każdą powierzchnię, w tym każdą ścianę i skałę bez punktów zaczepienia, a następnie dostać się na sam szczyt w linii prostej. Wystarczy trzymać jeden lub dwa przyciski.
Assassin's Creed Shadows porzuca te założenia przede wszystkim dlatego, że nie na każdą powierzchnię można się wspiąć. Gracz będzie musiał więc włożyć nieco wysiłku w wyszukiwanie miejsc, które pozwolą dostać się wyżej - lub zejść niżej. Ubisoft zapewnia jednak, że na większość obiektów będzie można się wspiąć, szczególnie z wykorzystaniem linki z hakiem.
Wspinaczka w stylu poprzednich Assassin's Creed nie zawsze będzie też najlepszym rozwiązaniem: „W naszej grze przytrzymywanie przycisku parkouru w górę niczym pedału gazu nie jest optymalnym sposobem na parkour” - czytamy we wpisie na blogu.
Zmiana sterowania
Rozwinięty parkour zmusił Ubisoft do zmiany podejścia do kwestii sterowania. W Shadows przyciski od uniku i zmiany pozycji (kucania, leżenia, wstawania) zostają zamienione. Posługując się układem z kontrolera Xbox, B odpowiada za unik, a X za zmianę pozycji.
Wszystko dlatego, że unik został scalony z systemem parkouru. Przycisk B pozwala więc nie tylko na wykonywanie parkouru w dół, ale też efektownych uskoków z krawędzi:
Co jeszcze potrafi Naoe
Ubisoft opisał też najwyraźniej wszystkie ruchy parkourowe, które w Shadows będzie mogła wykonać Naoe. Obejmują one:
- Przewrót po wysokim skoku (wymagana reakcja gracza);
- Unik podczas sprintu, pozwalający z gracją przeskoczyć nad przeszkodami;
- Czołganie się i „uniki” podczas czołgania (np. turlanie w bok);
- Wślizg po sprincie;
- Padnięcie na ziemię po sprincie;
- Wachlarz ruchów związany z linką z hakiem, w tym połączenie haka z biegiem po ścianie.
Przpomnijmy, że Naoe jest najszybszą i najzwinniejszą główną postacią w historii serii Assassin's Creed, co da się odczuć, oglądając powyższe materiały. „Chcieliśmy w ten sposób usatysfakcjonować graczy, którzy oczekują rozgrywki jako pełnoprawny zabójca ninja” - tłumaczy Ubisoft, mówiąc o Naoe.
Assassin's Creed Shadows zadebiutuje już 14 lutego.