Assassin’s Creed Shadows ma być pierwszą grą używającą Animus Hub - interaktywnego launchera serii
Platforma dotychczas znana jako Assassin’s Creed Infinity.
Jak wynika z krążących po sieci informacji, nadchodzące Assassin’s Creed Shadows może być przy okazji pierwszą odsłoną serii korzystającą z nowej platformy Animus Hub. Projekt ten, dotychczas określany nazwą AC Infinity, ma stanowić interaktywny launcher łączący wiele gier z serii.
„Podczas gry przebywasz w Animusie. Grę także będziesz uruchamiać z Animusa” - przekazał krótko producent wykonawczy serii Marc-Alexis Cote w niedawnym wywiadzie dla magazynu Game File, którego fragmenty cytuje portal GamesRadar. Wcześniej w tym samym wywiadzie deweloper ujawnił zmianę nazwy platformy z AC Infinity na Animus Hub.
Warto jednak zauważyć, że na dobrą sprawę nie wiemy jeszcze do końca, czym tak naprawdę ma być Animus Hub. Wcześniejsze zapowiedzi wspominały zarówno o „połączeniu doświadczeń i graczy” oraz o „przywróceniu samodzielnych doświadczeń multiplayer do świata Assassin’s Creed”.
Wydaje się więc, że możemy mieć do czynienia z platformą bardziej zaawansowaną, niż chociażby Call of Duty HQ. Launcher Activision pozwala na swobodne pobieranie i usuwanie konkretnych modułów różnych odsłon serii, jednocześnie zapewniając ujednolicone śledzenie statystyk i postępów gracza. Z dotychczasowych zapowiedzi wynika, że Ubisoft celuje w nieco inne klimaty.
Być może otrzymamy wirtualne, trójwymiarowe środowisko - na wzór np. gier MMO - w których gracze mogą spotykać się między sobą i nawiązywać różne interakcje, zanim przejdą do rozgrywki w konkretnych odsłonach serii. Najwyraźniej dostaniemy także tryb wieloosobowy - być może podobny do Call of Duty Warzone, które jest rozwijane niezależnie od głównych odsłon serii, ale ewoluuje wraz z nimi, wzbogacając się o nowe funkcje.