Assassin's Creed Shadows stawia na widowiskowość parkouru. Zobaczcie krótki gameplay - tego nie widzieliśmy w serii od dawna
Popisy Naoe.
Ubisoft pochwalił się dość krókim gameplayem z Assassin's Creed Shadows, na którym pokazano nowe parkourowe ruchy. Chodzi o płynny sposób, w którym Naoe (obok Yasuke główna bohaterka gry) przemieszcza się po dachach.
„Linka z hakiem, obroty... Szybko przemieszczaj się po dachach dzięki nowym ruchom parkourowym Naoe” - podpisał filmik Ubisoft. Wygląda na to, że Naoe nie stawia tylko na skuteczność, ale też widowiskowość. Wykonywanie salt przy zeskakiwaniu na niższe platformy z pewnością nie ułatwia zadania, ale przynajmniej dobrze wygląda. Swoje robi też linka z hakiem.
Trzeba przyznać, że takiej zabawy parkourem nie widzieliśmy w serii Assassin's Creed of wielu lat. Gameplaye z Shadows sugerują jednak, że systemowi przemieszczania sie w tej grze daleko do AC Unity czy Syndicate. Wciąż wydaje się to jednak krok w przód względem Origins, Odyssey i Valhalli, w których to parkour ogołocono do absolutnego minimum.
W komentarzach niektórzy gracze zwracają jednak uwagę na duże nagromadzenie tych „niepotrzebnych ruchów”, czyli obrotów w powietrzu. Pojawia się też ogólna krytyka animacji - ich system wydaje się sztucznie spowalniać postać, a w takim przypadku nie pomogą nawet widowiskowe salta.
Co ciekawe wciąż nie widzieliśmy, jak ze wspinaczką radzi sobie Yasuke. Czy rosły samuraj w ciężkim pancerzu także będzie w stanie dostać się na dachy budynków? A jeśli tak, to czy będzie sobie w tym radził gorzej niż Naoe? Do premiery (która wypada 15 listopada) jeszcze sporo czasu, więc być może poznamy odpowiedź przed debiutem gry.