Assassin's Creed: Unity - wszystko, co wiemy
Bohater, walka, kooperacja i premiera.
Tytuł i miejsce akcji tegorocznej odsłony Assassin's Creed poznaliśmy nieco wcześniej niż planowano - w formie „przecieku”. Unity przeniesie graczy do Paryża z okresu Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Zabraknie żeglowania i zabawy w piratów. Ubisoft Montreal wynagrodzi jednak te braki zmianami, które z pozoru mogą wydawać się drobne, ale mają szansę znacznie ulepszyć rozgrywkę.
Asasyn i okres historyczny
Wskazówki dotyczące nowej części serii pojawiały się w Internecie już od jakiegoś czasu.
Uważni obserwatorzy dostrzegli odniesienia do Unity w poprzednich częściach cyklu. Już w Brotherhood (wydanym w 2010 roku) zawarto subtelne znaki wskazujące na francuską i amerykańską rewolucję - ta druga związana była z tematyką Assassin's Creed 3.
W przesiąkniętym burzliwymi nastrojami Paryżu pojawi się główny bohater Unity - Arno Dorian. Nie wiemy o nim zbyt wiele. Asasyn o francusko-austriackim pochodzeniu postara się odkryć całą prawdę leżącą u podstaw słynnej, krwawej rewolucji. Jeżeli chodzi o świat gry, Ubisoft obiecuje, że otrzymamy obszar o niespotykanej do tej pory skali oraz przywiązaniu do detali.
Istotną nowością ma być możliwość płynnego przechodzenia z otwartej przestrzeni do pomieszczeń - zarówno do małych sklepików czy mieszkań, jak też do siedzib przestraszonych arystokratów.
Kooperacja dla 4 graczy
Poza tradycyjną, rozbudowaną kampanią, istotnym elementem będzie w Unity kooperacja. Co ciekawe, będzie ona zintegrowana z trybem dla jednego gracza. Misje wymagające współpracy aktywujemy w tawernach. Wszystkie tego typu zadania będą fabularyzowane, nie będą tylko prostymi wyzwaniami.
Ubisoft podchodzi do tematu kooperacji bardzo poważnie. Deweloperzy twierdzą, że misje związane ze współpracą czterech graczy stanowią jedną trzecią całej zawartości. Podczas czerwcowych targów E3 zademonstrowano jedno z przykładowych zadań. Grupa asasynów zinfiltrowała pałac, by pozbawić życia pewnego markiza. Przy okazji, pokaz zwrócił uwagę na technologię generowania naprawdę dużych tłumów na ulicach XVIII-wiecznego Paryża.
Projektanci nie zdradzili jeszcze zbyt wielu szczegółów dotyczących różnorodności i rodzajów misji kooperacyjnych. Powiedzieli wyłącznie, że spotkamy w nich postacie historyczne - tak jak w kampanii.
Warto przypomnieć, że Assassin's Creed Unity będzie pierwszą odsłoną cyklu od czasów Brotherhood, w której zabraknie trybu wieloosobowego. Deweloperzy nie ukrywali, że postanowili porzucić ten rodzaj zabawy, by skupić się w stu procentach na dopracowywaniu współpracy.
Parkour i potyczki
To oczywiste, że system poruszania się znany z poprzednich odsłon pojawi się także w Unity. To w końcu już charakterystyczny element serii. Tym razem twórcy pokusili się jednak o pewne usprawnienia, które bardzo przydadzą się odrobinę przestarzałej mechanice. Arno będzie więc dysponował świeżymi sztuczkami.
Przede wszystkim, parkour - akrobatyczne omijanie przeszkód i sprint po dachach - stanie się bardziej płynne. Wprowadzona zostanie dodatkowa komenda. Inny przycisk będzie odpowiadał za zbieganie z budynku, a inny za wspinanie się w górę. Unikniemy dzięki temu dziwnych i nieco pokracznych sytuacji, gdy chcemy zejść na poziom ulicy, a bohater przypadkiem zahacza o parapet i na nowo zaczyna wspinać się wyżej.
Twórcy chcą też ograniczyć liczbę specyficznych skoków na stogi siana. W skrócie: poruszaniu się ma towarzyszyć silniejsze poczucie swobody i wolności.
Zaznaczono również, że potyczki będą trudniejsze. Wrogowie będą bez problemu przebijać się przez blok naszego asasyna, a walka z grupą kilku przeciwników ma być dużym wyzwaniem. Miejmy nadzieję, że tym razem Ubisoft dotrzyma słowa, bo o bardziej wymagających starciach deweloperzy mówili już przy kilku ostatnich odsłonach cyklu.
Nowa broń
W Unity powróci oczywiście charakterystyczne ukryte ostrze, zostanie jednak wzbogacone specjalną funkcją, nowym elementem czyniącym z niego dodatkową broń - ostrze ducha. Pozwoli ono po cichu likwidować przeciwników z pewnej odległości, niczym pistolet z tłumikiem.
Po raz pierwszy w historii serii, w grze pojawi się drzewko rozwoju bohatera. Arsenał i umiejętności Arno dostosujemy więc do własnych preferencji.
Premiera
Nie wiemy jeszcze jak rozwiązany zostanie element współczesnego wątku w Unity, nie znamy też odpowiedzi na kilka innych pytań. Poznamy je z pewnością w ciągu nadchodzących tygodni i miesięcy. Może usłyszymy też coś na temat osobnej odsłony cyklu na konsole poprzedniej generacji - PS3 i Xboksa 360 - o której pojawiały się nieoficjalne informacje?
W każdym razie, pewni jesteśmy jednego - Assassin's Creed: Unity zadebiutuje 28 października. Trafi na PC, Xbox One oraz PlayStation 4.
Najważniejsze materiały wideo:
Poniżej umieszczamy najważniejsze zwiastuny i oficjalne filmy z fragmentami rozgrywki od Ubisoftu. Możecie przyjrzeć się zarówno trybowi dla pojedynczego gracza, jak też współpracy i imponującemu trailerowi renderowanemu.