Assassin's Creed Valhalla na PS5 i Xbox Series X/S - porównanie od Digital Foundry
Analiza wersji na nowe konsole.
- Assassin's Creed Valhalla na PS5 i Xbox Series X/S używa dynamicznego skalowania rozdzielczości
- Gra osiąga nieco lepszą wydajność na konsoli Sony
- W wersji na platformy Microsoftu zaobserwowano więcej błędów
Nasi koledzy z Digital Foundry opublikowali materiał, w którym porównali Assassin's Creed Valhalla w wersjach na konsole nowej generacji.
Z analizy przeprowadzonej przez dziennikarzy wynika, że zarówno na PS5, jak i Xbox Series X gra dynamicznie skaluje rozdzielczość. Minimalna osiągana wartość na obu urządzeniach to 1440p, maksymalna wynosi zaś 1728p.
Pod względem wydajności lepiej radzi sobie PS5 - liczba klatek na sekundę częściej zbliża się poziomu 60. Według Digital Foundry, konsola Sony utrzymuje około 15-procentową przewagę nad mocniejszym modelem platformy Microsoftu.
Sprawdzono też wersję na Xbox Series S. Na słabszym urządzeniu koncernu z Redmond produkcja także dynamicznie skaluje rozdzielczość - zazwyczaj obraz wyświetlany jest w 1296p, ale najniższą zaobserwowaną wartością jest 1188p, a najwyższą 1656p. Tytuł działa w 30 FPS.
Zobacz: Assassin's Creed Valhalla - Poradnik, Solucja
Nasi koledzy z Digital Foundry zwrócili uwagę również na liczne błędy w Assassin's Creed Valhalla. Dziennikarze twierdzą jednak, że więcej usterek pojawia się na Xbox Series X/S niż PS5.