Assassin's Creed Valhalla schodzi do 720p w trybie wydajności na Xbox Series S - test Digital Foundry
Patch 1.0.4 pod lupą.
- Aktualizacja do AC Valhalla poprawia działanie gry na Xbox Series X
- Wbrew plotkom, patch nie obniża wydajności na PS5
- Xbox Series S otrzymało tryb 60 FPS, ale obraz wyświetlany jest dużym kosztem rozdzielczości
Digital Foundry przetestowało aktualizację 1.0.4 do Assassin's Creed Valhalla na konsolach nowej generacji. Patch wprowadził poprawki wydajności oraz tryby graficzne do wyboru - 30 FPS przy 4K oraz 60 FPS z mniejszą rozdzielczością.
60 FPS w nowej grze Ubisoftu obsługuje nawet Xbox Series S. Brytyjska redakcja podkreśla, że framerate jest nie jest jednak stabilny, a dodatkowo mocno ucierpiała rozdzielczość, która często zostaje obniżona do 800p, a okazjonalnie nawet do 720p. Widać też „rozrywanie” ekranu, czyli tearing.
W sieci pojawiła się plotka, jakoby nowy patch do Valhalli pogarszał działanie gry na PS5. Digital Foundry zaprzecza tym informacjom. Dziennikarze znaleźli wyłącznie jeden przypadek, w którym gra na moment nie osiągnęła płynności sprzed aktualizacji - podczas sceny wprowadzającej.
Wersja 1.0.4 wyraźnie redukuje tearing na Xbox Series X, który wcześniej był dużym problemem. Aktualnie w większości testów mocniejsza konsola Microsoftu radzi sobie lepiej niż PlayStation 5.
Dynamiczne skalowanie rozdzielczości obsługuje nie tylko Series S, ale też Series X oraz PS5. Na premierę zakres rozdzielczości na obu konsolach wynosił od 1440p do ok. 1728p, a więc 67 proc. i 80 proc. pełnego 4K. Po aktualizacji PS5 mieści się w tych samych ramach, natomiast Xbox Series X obniżył dolny próg do 1188p, czyli 55 proc. 4K.
Obie konsole otrzymały też tryb jakości, poświęcający połowę klatek na sekundę na rzecz pełnego 4K. Digital Foundry nie zaobserwowało problemów - wariant działa tak, jak powinien.
Przy okazji zachęcamy do skorzystania z naszego poradnika do Assassin's Creed Valhalla, w którym znajdziecie solucję, znajdźki i porady dotyczące mechaniki.