Atari chce wrócić do produkcji dużych gier na PC i konsole
Zmiana strategii.
Atari, czyli jedna z najbardziej zasłużonych firm w branży gier, poinformowało o zmianie strategii. Kierownictwo podjęło decyzję o ponownym skupieniu się na tworzeniu dużych produkcji na PC i konsole.
Dotychczas priorytetem dla amerykańskiej spółki były darmowe tytuły na platformy mobilne, pozycje na wydane w czerwcu retro urządzenie VCS oraz udzielanie licencji zewnętrznym podmiotom.
Teraz Atari znacząco zmienia podejście. W planach jest wykorzystanie katalogu dwustu gier i marek - wśród których są Asteroids, Centipede, Missile Command i Pong - do przygotowania „mocnego zestawu” tytułów wysokobudżetowych (z segmentu premium) na PC i konsole.
Szczegółów na temat poszczególnych produkcji na razie nie ujawniono, aczkolwiek zaznaczono, że prace nad pierwszymi projektami już trwają i - jak pisze GamesIndustry - powinny trafić do sprzedaży przed końcem 2022 roku.
Ponadto w ramach podjętych działań Atari wstrzyma rozwój lub sprzeda pięć darmowych gier - RollerCoaster Tycoon Stories, Crystal Castles, Castles & Catapults, Ninja Golf i Atari Combat: Tank Fury. Nowa strategia nie wpłynie jednak na tytuły, które odniosły duży sukces i mają „lojalne grono użytkowników”.
Zmiany dotkną pozostałych gałęzi biznesowych spółki. Firma zlikwiduje swoje kasyno w Afryce, a także ograniczy funkcjonowanie działu telewizyjnego, który zrezygnuje z tworzenia kolejnych seriali na rzecz udzielania licencji zewnętrznym podmiotom.