Atari świętuje 50. urodziny sprzedając lootboxy z NFT
Nietypowe połączenie.
Atari świętuje 50. urodziny w sposób, którego fani zapewne się nie spodziewali. Firma przygotowała tokeny NFT, ale w formie lootboxów z losową zawartością.
Specjalna kolekcja określana jest jako „GFT” i zawiera treści związane z przeszłością korporacji. Te kupujemy jako prezenty i nie wiemy, jakie dokładnie NFT znajdziemy w środku - już po odpakowaniu, które w określonym terminie przeprowadzi sama firma.
Wtedy (jeszcze nie ujawniono terminu) posiadacze dowiedzą się, który z przygotowanych tokenów dostali. Te mogą być „pospolite, rzadkie lub epickie”, co koresponduje z nazewnictwem znanym z gier wideo.
Jak wynika z opisu na oficjalnej stronie, mamy tylko 5 procent szans na rzadki NFT i zaledwie 1 proc. na epicki „przedmiot”. Atari zachęca do posiadania więcej niż jednego prezentu, ponieważ każdy, kto kupi cztery, będzie mógł nabyć także piąty - „specjalny”.
„Atari nieodmiennie kojarzy się z grami wideo, a te są fundamentem metaverse. Jak lepiej uczcić 50. urodziny firmy, jeśli nie poprzez powitanie nowej ery technologicznych innowacji, celebrując jednocześnie markę, która wykreowała współczesny rynek gier?” - zastanawia się Wade Rosen, szef firmy.
Warto dodać, że po wielu zmianach właścicieli na przestrzeni dekad, obecne Atari ma mało wspólnego z przedsiębiorstwem, które w latach 70. i 80. faktycznie kładło podwaliny pod rynek wirtualnej rozrywki.