Skip to main content

Atlas Fallen - wieże strażnicze: wszystkie lokalizacje

Spis wszystkich wież strażniczych, które trzeba unieszkodliwić.

Jednym z naszych dodatkowych zadań w Atlas Fallen jest unieszkodliwienie wszystkich wież Obserwatora. Obiekty te sprawiają, że w okolicy panuje burza piaskowa, a my nie mamy dostępu do niektórych zadań pobocznych. Poniżej opisaliśmy wszystkie pięć wież, które odnajdziecie w grze.



Czym są wieże strażnicze

Strażnice to potężne obiekty, które są dobrze widoczne nawet z dużej odległości. Są wykorzystywane przez Thelosa do uniemożliwienia normalnego funkcjonowania okolicznej przyrodzie, zwierzętom oraz ludziom. Gdy są aktywne, w ich pobliżu panuje burza piaskowa, która znacząco ogranicza widoczność. Co więcej, w okolicy pojawia się więcej potworów, a niektóre opcje (np. punkty widokowe lub miejsca skarbów) są niedostępne.

W grze istnieje pięć takich wież. Aby zneutralizować działanie każdej z nich, należy pokonać okolicznego elitarnego demona. Po jego pokonaniu, wieża samoczynnie zostanie wyłączona, a w okolice powróci normalne życie i uzyskamy dostęp do zablokowanych dotychczas zadań.


Lokalizacja strażnic

Poniżej wskazujemy położenie wszystkich pięciu wież strażniczych:

Wieża strażnicza 1/5

Pierwszą budowlę znajdziemy na południu Zakazanych Krain. Po jej południowej stronie znajduje się dolinka, gdzie przebywa Scrimmur (1). Jest to stosunkowo prosty do pokonania demon latający. Wykorzystaj Piaskowy Bicz, aby łatwiej dosięgnąć stwora.


Wieża strażnicza 2/5

Kolejne trzy wieże znajdziesz na trzecim obszarze gry – Dzikich Ostępach. Pierwsza ulokowana jest w pobliżu osady górniczej na południowym-zachodzie. Więżę tę odblokujesz w trakcie wykonywania misji fabularnej.

Demonem, którego trzeba będzie pokonać jest Dromur (2). Uważaj na momenty, gdy zamienia się w tornado odbierające impet. Staraj się wykorzystywać parowanie, aby unieruchomić potwora i wtedy zadawać śmiertelne kombinacje ciosów.


Wieża strażnicza 3/5

Następna wieża jest niedaleko, na wschód od poprzedniej. Tym razem musisz pokonać Fractura (3). Stwór wykonuje powolne, ale potężne uderzenia łapami. To idealny moment, aby wcisnąć przycisk parowania i unieruchomić go, tak jak w przypadku poprzedniego potwora.


Wieża strażnicza 4/5

Czwarta strażnica znajduje się na północy Dzikich Ostępów, na jednej z gór. Możesz na nią wskoczyć wykorzystując zbocze na zachód od góry. W pobliżu znajduje się Zapomniana Ścieżka.

Jeżeli chodzi o samą walkę, to sprawa jest nieco skomplikowana. Zaatakują cię dwa potwory - Novur (4) i Saper (5). Aby zaliczyć walkę, wystarczy pokonać pierwszego. Musisz jednak zastosować odpowiednią taktykę. Novur albo tworzy własną osłonę, albo leczy Sapera. Gdy nie możesz przebić jego osłony, skup się na Saperze, aby naładować pasek impetu. Kiedy Novur będzie leczyć towarzysza, wykorzystaj moment uderzenie Rozbiciem w Novura. Parę takich uderzeń i wykończysz demona.


Wieża strażnicza 5/5

Ostatnia z wież ulokowana jest na południu Czarnego Pustkowia. Dojście do niej utrudniają ruchome piaski. Tym razem na twojej drodze stanie Fiur (6). Odskakuj, gdy potwór ładuje niebieską kulę wybuchową oraz chowaj się za skałami, aby unikać jego niebieskiego ognia. Następnie doskakuj do niego, paruj uderzenia i powoli wykańczaj.

Spis treści: Atlas Fallen - Poradnik, Solucja

Zobacz także