Autor projektu The Witcher HD poprawi tekstury także w Starfield
Polak potrafi.
Starfield to bardzo polaryzująca produkcja, która ma chyba tyle samo zalet, co wad. Jedną z bardziej imponujących rzeczy są z pewnością tekstury, które często - choć nie zawsze - prezentują bardzo wysoki poziom. Jeden z fanów postanowił to zmienić i zabrał się za poprawę wyglądu tych tekstur, które wyraźnie odstają od innych.
Najnowsza gra twórców Skyrim i Fallout 4 może pochwalić się miejscami naprawdę imponującymi teksturami - wystarczy maksymalnie zbliżyć obraz na dosłownie dowolną klawiaturę czy ekran zdobiące wnętrza budynków albo przyjrzeć się kamerze VASCO w trybie fotograficznym. Twórcy zadbali o ostre i szczegółowe tekstury na zbliżeniach, jednak wiele elementów nadal sprawia wrażenie nieostrych czy rozmytych.
Z myślą o poprawieniu tego stanu rzeczy ruszył projekt Starfield HD Reworked Project, który nadal jest na wczesnym etapie prac, ale już teraz prezentuje bardzo udane efekty. Podbicie rozdzielczości tekstur szczególnie przyda się w przypadku terenu, skał oraz ścian budynków, które z bliska wyglądają znacznie gorzej od mniejszych obiektów czy sprzętu, jaki można wyekwipować na postaci.
Na opublikowanym przez twórcę filmie widzimy, że pracy będzie co niemiara, ale za to efekty są naprawdę imponujące, a obiekty potraktowane dość brutalnie przez ekipę optymalizacyjną Bethesdy zyskują mnóstwo detali i stają się znacznie bardziej realistyczne. Niestety nie wiadomo, kiedy projekt zostanie ukończony i udostępniony innym graczom, a twórca ma bardzo napięty grafik.
Warto podkreślić, że za modem stoi Polak - niejaki HalkHogan, który ma na swoim koncie bardzo udane The Witcher 3 HD Reworked Project, rozwija podobną modyfikację dla Cyberpunka 2077, a także stworzył kilkadziesiąt modów do Skyrim, które również znacznie poprawiają jakość tekstur przeróżnych obiektów.