Autorzy Amnesia: Mroczny Obłęd i SOMA pracują nad dwiema grami
Pierwsze informacje w 2018 roku.
Studio Frictional Games - zespół odpowiedzialny za powstanie horrorów Amnesia: Mroczny Obłęd i SOMA - ujawniło, że pracuje nad dwoma kolejnymi projektami.
W opublikowanym na oficjalnym blogu firmy wpisie założyciel studia - Thomas Grip - zdradził, że ekipa zmieniła strategię działania. Chcąc zapewnić sobie stałe źródło finansowania, deweloperzy postanowili wydawać następne produkcje w dwuletnich odstępach czasu.
W tym celu twórcy muszą pracować jednocześnie nad dwiema grami. Szczegółów na temat obecnie rozwijanych projektów na razie nie podano.
Wiadomo jednak, że jednym z tytułów zajmuje się 80 procent studia, a więcej informacji autorzy ujawnią w pierwszej połowie 2018 roku. Przez większość bieżącego Frictional Games przygotowywało mapy, które posłużą za fundamenty tajemniczej produkcji.
„Ostatnio odkryliśmy nowe ścieżki, które chcielibyśmy zbadać. Rzeczy, które powstały w wyniku niedawnej burzy mózgów wyglądają świetnie i jestem pewny, że dzięki nim gra będzie szczególna” - wyjaśnia Grip.
Nad drugim tytułem pracuje znacznie mniej osób. Na potrzeby projektu deweloperzy tworzą nową wersję swojego autorskiego silnika HPL. To jednak wydłuży fazę pre-produkcji.
Szef Frictional Games podzielił się również najnowszymi danymi dotyczącymi sprzedaży wydanego we wrześniu 2015 roku horroru SOMA. Gra dotychczas rozeszła się w nakładzie 650 tysięcy egzemplarzy.
Grip podkreśla jednak, że podany wynik nie przekłada się na zyski. Menedżer wyjaśnia, że wiele kopii rozdano w ramach miesięcznego abonamentu sklepu Humble Bundle, a niektórzy kupili produkcję po znacznej przecenie.
Nadmienić należy, że pieniądze wygenerowane przez SOMA zapewniły jednak zespołowi stabilność finansową. Studio może więc nadal funkcjonować i opłacać pensje wszystkich swoich pracowników - obecnie Frictional zatrudnia na pełen etat szesnaście osób.