Avatar Frontiers of Pandora - bronie: łuk, karabin, strzelba i inne
Jak zdobyć wszystkie dostępne rodzaje broni i jakie są ich cechy.
W Avatar Frontiers of Pandora występuje łącznie 7 rodzajów broni, które możesz ze sobą nosić, m.in. łuki, procolaska, karabin, strzelba i miotacz. W bazach wroga możesz ponadto znaleźć wyrzutnię rakiet (do użycia na miejscu) oraz jeden typ granatów - ogłuszające. Jednocześnie możesz używać czterech broni na kole wyboru, ale w dowolnym momencie możesz je wymienić na inne z poziomu inwentarza. Poniższa lista ułożona jest według kolejności odblokowania uzbrojenia.
Na tej stronie:
Długi łuk
Twoja broń startowa. Średni zasięg, średnie obrażenia. Może bez problemu towarzyszyć ci przez całą grę. Wszystkie łuki strzelają standardowymi lub jednym typem amunicji specjalnej. To, z jakich strzał dodatkowych będziesz mógł korzystać, zależy od samego łuku - informację tą znajdziesz w jego opisie.
W przypadku wszelkich łuków jesteś początkowo ograniczony do jedynie 20 strzał - których nie można podnosić - a które musisz wytwarzać samodzielnie z zebranych materiałów. Pociski lecą lotem opadającym co nadaje realizmu, ale utrudnia strzelanie - a przeciwnicy nerwowo reagują na strzałę, która upadła koło ich nogi. Wszelkie łuki można nabywać lub samodzielnie tworzyć.
Procolaska
W misji Przeistoczenie otrzymasz broń, która pozwala ci miotać trzema rodzajami wytworzonych ładunków: wybuchowych (do ich wytwarzania potrzebujesz jednak części zamiennych, nie możesz ich kupić), dźwiękowych lub zatruwających.
Przyda się wszędzie tam, gdzie potrzebna jest duża siła ognia i obrażenia obszarowe. Wabiki wykorzystasz także przy przekradaniu się po cichu przez bazę wroga.
Karabin maszynowy
Pierwszy karabin maszynowy odblokujesz pod koniec misji Przeistoczenie. Posiada 30 naboi, których nie jesteś w stanie wytwarzać. Możesz je pozbierać po pokonanych wrogach i znaleźć w skrzynkach ZPZ. Świetnie sprawdza się w walce ze słabo opancerzonymi PZM strzelając w stronę pilota, znacznie gorzej wygląda walka z piechotą. Ulepszoną wersję karabinu jak i modyfikacje zakupisz w Kwaterze Ruchu Oporu.
Amunicję musisz odnaleźć jednak samodzielnie - nie jest możliwa do wytworzenia ani dostępna do nabycia u sprzedawców. Szafę z nabojami znajdziesz jednak w każdym odblokowanym laboratorium, przy pokonanych robotach oraz w skrzynkach ZPZ.
Ciężki łuk
Odblokujesz go jako drugą broń w misji Błogosławieństwo Eywy, w której nauczysz się polować. Do tego właśnie ten łuk nadaje się najlepiej - silnych i precyzyjnych strzałów na duże odległości. Potraktuj ten łuk jako twoją "snajperkę" (ma największy zasięg w grze). Konieczność załadowania strzału to jego jedyna pierwsza wada. Druga to wyższa cena strzał - z jednego patyka wytworzysz 5 sztuk (gdzie w długim łuku otrzymujesz 10 sztuk).
Strzelba
Strzelba nie jest bronią, którą otrzymasz w ramach rozgrywki fabularnej. Odnajdziesz ją w skrzyniach wyposażenia ZPZ. Są to duże, żółte pojemniki. Najwyższą szanse na znalezienie nowej broni - w tym shotguna - masz w tych, które są zamknięte i wymagają użycia hakowania SIDem do otwarcia. Te posiadają czerwony wskaźnik na ekranie.
Posiada tylko pięć naboi w magazynku, ale wystarczą one na pokonanie niemal każdego przeciwnika w bliskim kontakcie. Ulepszone pociski potrafią sparaliżować wrogie pancerze wspomagane. Podobnie jak w przypadku karabinu: amunicję musisz odnaleźć a nowe ulepszenia i lepsze karabiny nabędziesz w Kwaterze Ruchu Oporu.
Miotacz oszczepów
Otrzymasz egzemplarz w zadaniu Polowanie na łowców. Jest to broń, która w zasadzie posiada najwyższe obrażenia w grze obok strzelby. Tu jednak zasięg znacznie rośnie. Utrudnieniem w korzystaniu jest konieczność przytrzymania przycisku strzału, nie spuszczając celownika z miejsca, w które chcesz trafić. Ogranicza to efektywność miotacza w zasadzie do celów statycznych i znacząco utrudnia trafienie w słabe punkty.
Krótki łuk
Krótki łuk zdobędziesz na początku misji Połączone siły. Jest to broń, która znajduje zastosowanie jedynie w dynamicznej walce na krótkim dystansie, w szczególności w pomieszczeniach. Bohater trzyma w ręce przygotowane trzy strzały, które może wystrzelić natychmiast, jedna po drugiej, po naciśnięciu przycisku, bez zauważalnego ładowania cięciwy. Zadaje niskie obrażenia.
Następnie: Avatar Frontiers of Pandora - rozwój postaci
Spis treści: Avatar Frontiers of Pandora - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Avatar Frontiers of Pandora - ikran: jak odblokować, latanie