Avowed celuje w 30 klatek na konsolach, bo więcej „raczej się nie przyda”
60 FPS-ów nie jest priorytetem.
Studio Obsidian Entertainment uchyliło rąbka tajemnicy w temacie wydajności Avowed na konsolach Xbox Series X/S. Deweloperzy przyznają, że jak największa liczba klatek nie jest priorytetem. Zależy im jednak, aby gra działała w stabilnych 30 FPS-ach.
Wieści przekazał Matt Hansen - reżyser artystyczny Avowed - w rozmowie z Iron Lords Podcast. - Wydajność to jedna z ostatnich rzeczy, o których na ten moment myślimy. Naszym głównym celem jest absolutne minimum 30 klatek na sekundę, takie mamy oczekiwania - mówił. Następnie wyjaśnił, dlaczego w przypadku Avowed większa płynność rozgrywki nie musi być konieczna.
- To gra singleplayer z widokiem z pierwszej osoby, więc niekoniecznie potrzebujesz tych 60 klatek - dodał. - A to pozwala nam uzyskać znacznie bardziej soczyste efekty graficzne, lepsze oświetlenie i wiele innych rzeczy.
Dalej Hansen doprecyzował, że cel ograniczenia się do stabilnych 30 klatek wytyczono już na wczesnym etapie prac, a Obsidian jest z efektów bardzo zadowolone. - Gra działa dosyć płynnie, jak na tę jakość oprawy, i dokładnie o to nam chodziło - mówił. - Jeśli chodzi o kwestię wydajności, wciąż się nad tym głowimy. To jedna z ostatnich rzeczy, nad którymi się pracuje.
Z wypowiedzi Hansena trudno wywnioskować, czy tryb graficzny z 60 FPS-ami jest w ogóle brany pod uwagę. Najwyraźniej Obsidian woli być wstrzemięźliwe w obietnicach, aby przypadkiem nie odpokutować ich na premierę. Oczywiście zawsze zostaje też opcja, że bardziej płynny tryb grafiki trafi do gry w popremierowej aktualizacji.
Avowed zadebiutuje na PC (tutaj bez ograniczeń), Xbox Series X/S i w Game Passie w dniu 18 lutego. W sieci pojawiły się już pierwsze - i bardzo pozytywne - opinie dziennikarzy, którzy mieli okazję sprawdzić grę na targach Gamescom.