Avowed ze światem większym od Skyrima - nieoficjalne informacje o grze Obsidianu
Magia oparta na fizyce i inne.
Użytkownik forum Resetera o pseudonimie Sponger ujawnił nieoficjalne szczegóły o Avowed - zapowiedzianej na pokazie Microsoftu grze od Obsidianu. Autentyczność detali potwierdza Klobrillle - internauta, który uchodzi za zaznajomionego z planami koncernu z Redmond.
Z doniesień wynika, że projekt powstaje od ponad 2,5 roku, a produkcja ukaże się pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Tytuł zaoferuje podobno świat większy niż w Skyrimie, przy czym informator zaznacza, że lepszym określeniem jest „bardziej zagęszczony” i zróżnicowany.
Pozostałe szczegóły o Avowed:
- akcję osadzono w Eorze (uniwersum Pillars of Eternity), a przede wszystkim w regionie zwanym The Living Lands
- fabuła nie będzie powiązana z poprzednimi odsłonami Pillars of Eternity. Gracze zmierzą się z „nadciągającym zagrożeniem” ze strony tyranii. Pewną rolę odegrają bogowie fikcyjnego świata, a dialogi mają być prezentowane w sposób „dynamiczny”
- w grze pojawi się zaawansowany kreator postaci, choć dokładniejszych informacji brak. W trakcie przygody głównego bohatera wesprą towarzysze, ale system kompanów jest ponoć inny niż w The Outer Worlds - poprzednim projekcie Obsidianu
- podczas zabawy natkniemy się na dużą liczbę frakcji, choć system ugrupowań rozwiązano ponoć odmiennie niż w Skyrimie. Obecnie twórcy pracują nad tym, by wszystkich napotkanych NPC można było wyeliminować bez szkody dla rozgrywki
- nie zabraknie stworów, których gracze spotkali w serii Pillars of Eternity, aczkolwiek w planach są też zupełnie nowe kreatury. Do tego bossowie, w tym „bardzo, bardzo duzi”
- deweloperzy chcą, by świat aktywnie reagował na poczynania gracza. Istotną rolę odegra system fizyczny, który autorzy powiążą z działaniem magii, choć konkretnych informacji nie przedstawiono. Do tego zaawansowane oświetlenie i sztuczna inteligencja „nowej generacji”
- gra zaoferuje zmieniającą się w czasie rzeczywistym pogodę, z takimi zjawiskami jak mgła oraz mikroklimatami nad rzekami
- w produkcji pojawią się dwa większe miasta i szereg mniejszych. Miejscowości zlokalizowane zostaną w różnych obszarach - na pustkowiach, w dziczy, w górach oraz nad rzekami (postać gracza będzie mogła pływać)
- twórcy skupiają się na przygotowaniu zapadających w pamięć obiektów - okazałych budynków, posągów i innych. W planach wsparcie dla modów, początkowo tylko na PC, ale modyfikacje uruchomimy także na Xbox Series X.
Avowed zmierza na PC i Xbox Series X.