Awantura o nerfy w Helldivers 2. Twórcy znów uderzyli w ulubioną broń graczy
A mieli już nie psuć zabawy.
Zgodnie z tradycją, nowy patch w Helldivers 2 oznacza nową porcję zastrzeżeń co do zmian w balansie. Gracze narzekają na nerfy miotacza płomieni, a szef studia Arrowhead zapowiada, że zespół pracuje nad lepszym rozwiązaniem.
Opis patcha wprowadzonego do gry wczoraj zdradza, że płomienie z miotacza „nie przechodzą już one przez niektóre ciała oraz obiekty, takie jak pancerze i przedmioty statyczne, przy których odbicie się było spodziewane”. W skrócie oznacza to, że broń jest mniej efektywna w starciu z najlepiej opancerzonymi przeciwnikami, których w kosmosie nie brakuje.
Gracze prędko odkryli, że ogień wciąż jest skuteczny przeciwko choćby Szturmowcom, o ile tylko uda nam się trafić we wrażliwy punkt. Społeczność Helldivers 2 zauważa jednak, że jeszcze niedawno twórcy obiecywali podchodzić do zmian balansu z większą ostrożnością.
Opinia szefa Arrowhead
„Otrzymuję wiele opinii na temat różnych puntków aktualizacji. Część graczy niektóre rzeczy lubi, a inna część nie - w zależności od stylu gry” - pisze na X szef studia, Shams Jorjani. „Niektórzy mówią »wzmocnijcie wszystko!«. Inni: »jest zbyt łatwo!«. A większość osób po prostu gra. Przy każdej dużej aktualizacja potrzeba trochę czasu, zanim będziemy wiedzieć, co trzeba dopracować”.
Komentujący wpis zwracają jednak uwagę, że na forach i mediach społecznościowych przeważają raczej opinie negatywne. Wystarczy rzucić okiem na Reddita, który - jak dobrze wiemy - zbiera z całego świata ekspertów w każdej dziedzinie.
Kilka godzin później Jorjani opublikował kolejny wpis, w którym zmienił narrację. „Okej Helldiversi. Spędziłem kilka ostatnich godzin czytając i komentując wasze przemyślenia na temat najnowszej aktualizacji” - czytamy. „Dziękuję wszystkim za troskę i (prawie) wszystkie konstruktywne opinie. Będziemy wsłuchiwać się w wasze sugestie i wprowadzać kolejne ulepszenia i poprawki”.
Czego konkretnie dotkną poprawki? Na ten moment możemy jedynie zgadywać. Nowa aktualizacja to jednak nie tylko nerfy i awantury, ale także sporo nowości. Do gry trafili m.in. kolejni przeciwnicy, rodzaje misji, a nawet i jeszcze wyższy poziom trudności.