Away: The Survival Series pozwoli wcielić się w latającą wiewiórkę walczącą o przetrwanie
Projekt inspirowany filmami przyrodniczymi.
W trakcie wczorajszego State of Play zaprezentowano Away: The Survival Series - inspirowanego filmami przyrodniczymi projektu od niezależnego studia Breaking Walls, które składa się z byłych twórców serii Prince of Persia i Assassin's Creed.
Akcję gry osadzono w dalekiej przyszłości, gdy Ziemia zmaga się z serią katastrof naturalnych. Wcielimy się w lotopałankę karłowatą - przedstawiciela gatunku torbacza - która stara się przetrwać w niebezpiecznym środowisku i odnaleźć bezpieczne schronienie.
Na potrzeby produkcji twórcy przygotowali funkcjonujące ekosystemy, w których zwierzęta wejdą ze sobą w interakcje. W trakcie rozgrywki natkniemy się na różnorodne istoty - od niewielkich insektów po duże ssaki.
Nie wszystkie kreatury będą przyjaźnie nastawione, ponieważ niektóre zechcą zapolować na naszego torbacza. Nie zabraknie jednak sytuacji, gdy to bohater stanie się drapieżnikiem, atakując mniejsze od siebie stworzenia.
Ze względu na niewielki rozmiar postaci, istotną rolę w zabawie odegra skradanie. Przemykanie wśród gęstych traw pozwoli uniknąć łowców, a także podkraść się do obranego za cel zwierzęcia.
Autorzy zaznaczają, że torbacz dysponuje zestawem unikalnych umiejętności. Podopieczny potrafi skakać, wspinać się, a także szybować w powietrzu, co pozwoli dostać się w trudno dostępne miejsca. W trakcie rozgrywki zwiedzimy lasy, ciemne jaskinie i kaniony.
Away: The Survival Series ukaże się na PC i PS4. Data premiery nie jest na razie znana.
Źródło: Blog PlayStation